Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBästa vädret då?
You need to log in to create posts and topics.

Efter alla frågor om hur man klarar värme, regn och snöstorm så undrar jag, vilket tycker ni är bästa löparvädret? När går det lättast och fortast att springa?

Idag när jag var ute på lunchen kändes det rätt OK, fläktade och kan inte ha varit mkt över 20

Jag gillar runt 18-20 grader och växlande molnighet, ett stilla duggregn i slutet på rundan skadar inte...

Ingen blåst, kanske en soft bris isf...

Det är verkligen shysst med duggregn tycker jag, men huvudsakligen fuktigt i luften. Helst på kvällen då solen inte lyser så starkt. det är trevlig att springa när det är lite skymning ute.

Läste för ca 20 år sedan (vissa saker minns man) att +13 grader var perfekt för långdistanslöpning.

/Jonas

15 grader och vindstilla, strax efter en regnskur... 🙂

jag tycker om solen jag, men det är klart, orken tryter ju snabbare, men jag är på gott humör liksom! 😉

Mulet och runt 15 grader helt klart.
Inte efter regn då det känns som om man andas vatten.

Början på passet får gärna vara kallt, typ -10. Sedan lite varmare (-2) och lätt snö. Kylan och den magiska känslan när det snöar är bara underbar!!!

Eftersom jag har svårt att få i mig tillräckligt med vätska så gillar jag inte när det är för varmt. Helst cyklar jag på kvällen eller tidigt på morgonen när solen inte är som hetast.

Vintertid är skidföret underbart på vårvintern med -5 ungefär och sol.