Quote from Guest on 19 June 2009, 10:43Hej!
Jag är en 27 årig "alltränande" hockeyspelare som har som mål att göra ett så gott resultat på coopertest 3km om cirka 10 veckor som möjligt. Mitt mål är under 12 minuter men ner mot 11 skulle vara fantastiskt. Ligger för tillfället runt 12.45.
Ja
Hej!
Jag är en 27 årig "alltränande" hockeyspelare som har som mål att göra ett så gott resultat på coopertest 3km om cirka 10 veckor som möjligt. Mitt mål är under 12 minuter men ner mot 11 skulle vara fantastiskt. Ligger för tillfället runt 12.45.
Ja
Quote from Funbeat user on 19 June 2009, 10:53intervallträning är vad du behöver. 200-ingar och 400-ingar gissar jag men någon som är mer kortdistansare kan säkert ge dig mer exakta besked.
intervallträning är vad du behöver. 200-ingar och 400-ingar gissar jag men någon som är mer kortdistansare kan säkert ge dig mer exakta besked.
Quote from Funbeat user on 19 June 2009, 12:42Något optimalt upplägg är svårt att ge, men några riktlinjer på vad du skulle kunna göra kanske kan ges...
För det första så är det så att ju mer du tränar desto större effekt får du. Två begränsande faktorer är dock hur mycket återhämtning du behöver oc
Något optimalt upplägg är svårt att ge, men några riktlinjer på vad du skulle kunna göra kanske kan ges...
För det första så är det så att ju mer du tränar desto större effekt får du. Två begränsande faktorer är dock hur mycket återhämtning du behöver oc
Quote from Funbeat user on 19 June 2009, 15:43först borde du ta bort antingen promenaden eller löpningen på morgonen, 60 minuter blir för mkt->muskelnedbrytande.
sen mycket intervaller både långa och korta men inga i backe. Sen då du tränar styrka kan du ju köra explosivt om du inte redan gör det
först borde du ta bort antingen promenaden eller löpningen på morgonen, 60 minuter blir för mkt->muskelnedbrytande.
sen mycket intervaller både långa och korta men inga i backe. Sen då du tränar styrka kan du ju köra explosivt om du inte redan gör det
Quote from Funbeat user on 19 June 2009, 20:45Tvivlar på att 60 minuter promenad skulle bli muskelnedbrytande.
Tvivlar på att 60 minuter promenad skulle bli muskelnedbrytande.
Quote from Funbeat user on 19 June 2009, 23:35OK, du får gärna förtydliga det där med VO2-max pass...
OK, du får gärna förtydliga det där med VO2-max pass...
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 00:33vet iaf att kortisol utsöndringen ökar av 30 minuters löpning och att sedan lägga på mer antar jag bara höjer...
vet iaf att kortisol utsöndringen ökar av 30 minuters löpning och att sedan lägga på mer antar jag bara höjer...
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 01:21VO2mx: För att öka syreupptaget vilket är en begränsande faktor. Löp 4 minuter riktigt hårt, ska vara jobbigt! Vila 3 min, rejäl vila, jogga jättesakta eller gå. Gör detta 4 ggr.
Skulle nog också försöka få in lite 200ingar med lång vila, för att träna s
VO2mx: För att öka syreupptaget vilket är en begränsande faktor. Löp 4 minuter riktigt hårt, ska vara jobbigt! Vila 3 min, rejäl vila, jogga jättesakta eller gå. Gör detta 4 ggr.
Skulle nog också försöka få in lite 200ingar med lång vila, för att träna s
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 09:03Nu vet vi inte om Calle äter frukost innan eller efter promenad (eller inte alls). Så länge han inte fuskar med frukost ska det inte vara något problem med muskelnedbrytning pga kortisolutsöndringen.
Nu vet vi inte om Calle äter frukost innan eller efter promenad (eller inte alls). Så länge han inte fuskar med frukost ska det inte vara något problem med muskelnedbrytning pga kortisolutsöndringen.
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 12:06Tanken är att jag ska ta en protein/kolhydratshake före morgonpasset och käka frukost efter. Sedan försöker jag hålla bra kosthållning med ca 5 mål till under en dag. Ska jag tänka om eller är en shake tillräckligt innan morgonpassen?
Ok, då vet jag vad
Tanken är att jag ska ta en protein/kolhydratshake före morgonpasset och käka frukost efter. Sedan försöker jag hålla bra kosthållning med ca 5 mål till under en dag. Ska jag tänka om eller är en shake tillräckligt innan morgonpassen?
Ok, då vet jag vad