Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBättre tid på cooper 3km
You need to log in to create posts and topics.

12

Kör inte intervallerna på asfalt, det är ett sätt att minska skaderisken.

"Coopertest 3km"? Den har nån hittat på själv 🙂 Man ska ju springa så långt man kan på 12 minuter.

finns olika versioner av coopertest, ett är så långt som möjligt på 12 minuter, ett är 3 km sen tror jag det finns med 2 och 2.4km också.

lite kommentarer till ditt upplägg:
- man blir inte snabbare på coopertestet av joggning och promenader, men det kanske inte är syftet med passen...
- tänk på återhämtningen, det är många träningspass i ditt schema. Det är bättre att ha färre pass och se

Tack för era synpunkter allihop!

Coopertest finns flera varianter av men grunden är att man kan utgå från tiden på en viss sträcka för att räkna ut syreupptagningsförmågan.

En tanke bara.. jag vet inte hu hårt du satsar på hockeyn i sig, men de hockeyspelare jag tränar med ligger ganska högt i vikt. Lägger du helt enkelt om träningen till liter längre och mer lågintensiva pass så kommer du gå ned lite i vikt och bli en bättr

bättre med högintensivt om man vill gå ner i vikt + strategiska styrkepass, men det är ju för för att gå ner i vikt och nu är ju inte det detta handlar om

12