Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 12:24Kör inte intervallerna på asfalt, det är ett sätt att minska skaderisken.
Kör inte intervallerna på asfalt, det är ett sätt att minska skaderisken.
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 21:25"Coopertest 3km"? Den har nån hittat på själv 🙂 Man ska ju springa så långt man kan på 12 minuter.
"Coopertest 3km"? Den har nån hittat på själv 🙂 Man ska ju springa så långt man kan på 12 minuter.
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 21:49finns olika versioner av coopertest, ett är så långt som möjligt på 12 minuter, ett är 3 km sen tror jag det finns med 2 och 2.4km också.
finns olika versioner av coopertest, ett är så långt som möjligt på 12 minuter, ett är 3 km sen tror jag det finns med 2 och 2.4km också.
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 21:53lite kommentarer till ditt upplägg:
- man blir inte snabbare på coopertestet av joggning och promenader, men det kanske inte är syftet med passen...
- tänk på återhämtningen, det är många träningspass i ditt schema. Det är bättre att ha färre pass och se
lite kommentarer till ditt upplägg:
- man blir inte snabbare på coopertestet av joggning och promenader, men det kanske inte är syftet med passen...
- tänk på återhämtningen, det är många träningspass i ditt schema. Det är bättre att ha färre pass och se
Quote from Funbeat user on 20 June 2009, 23:43Tack för era synpunkter allihop!
Coopertest finns flera varianter av men grunden är att man kan utgå från tiden på en viss sträcka för att räkna ut syreupptagningsförmågan.
Tack för era synpunkter allihop!
Coopertest finns flera varianter av men grunden är att man kan utgå från tiden på en viss sträcka för att räkna ut syreupptagningsförmågan.
Quote from Funbeat user on 24 June 2009, 12:48En tanke bara.. jag vet inte hu hårt du satsar på hockeyn i sig, men de hockeyspelare jag tränar med ligger ganska högt i vikt. Lägger du helt enkelt om träningen till liter längre och mer lågintensiva pass så kommer du gå ned lite i vikt och bli en bättr
En tanke bara.. jag vet inte hu hårt du satsar på hockeyn i sig, men de hockeyspelare jag tränar med ligger ganska högt i vikt. Lägger du helt enkelt om träningen till liter längre och mer lågintensiva pass så kommer du gå ned lite i vikt och bli en bättr
Quote from Funbeat user on 24 June 2009, 21:37bättre med högintensivt om man vill gå ner i vikt + strategiska styrkepass, men det är ju för för att gå ner i vikt och nu är ju inte det detta handlar om
bättre med högintensivt om man vill gå ner i vikt + strategiska styrkepass, men det är ju för för att gå ner i vikt och nu är ju inte det detta handlar om