Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag kanske startar en tråd som har avhandlats här på FB lika många gånger som det påstådda antalet män som vill ha en relation med Linda Rosing. I så fall ber jag om ursäkt och önskar vägledning. Inte då det gäller Linda dock.

Jag ska i år runt Varvet un

Hej Mikael!

Nu kommer det snart en massa inlägg om hur värdelöst det är att springa på band - var beredd på det.

Medan du väntar på dom kan du kika i min kalender om du vill. Jag kör backar på band en gång i veckan just nu. Fast jag kör utan pulsklocka

Jag har bara kört tabata-intervaller 8*(20 sek max + 10 sek vila, hoppa av och på rullande löpband i farten). Då körde jag 12% lutning och det kändes rätt lagom. Ska man köra långa backar hade jag sänkt lutningen lite, 8-10% kanske.

Sen är det inte värde

Variation är nyckeln för att överleva på ett löpband om du frågar mig. En rolig och möjligen nyttig variant är att börja (efter lite uppvärmning dårå) i brant uppförsbacke - säg 10%. Kör tio minuter i en skapligt anstängande fart, är du pulsbaserad ska du

Jag använder de backprogram som finns på löpbanden. Enda kruxet är att där förekommer aldrig någon planlöpning på de program som jag har till förfogande. 🙁

Jag gillar att bestämma själv, kör aldrig med förprogrammerade programmen. 🙂

Marathon.se har en artikel om löpbandsträning som innehåller några förslag på backträningspass. Kan kanske vara intressant.

http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=286

Tackar och bugar kära vänner. Ska snoka lite i Fia-Lottas kalender och fundera över era tips. Är medveten om att det finns olika falanger då det gäller backträning och att det kanske inte det första man ska ta till med tanke på att det är rätt så slitsamt

Det är just med tanke på "slitsamheten" som jag kör mina backpass i lugnt tempo. Inte fart OCH backe samtidigt alltså. För jag vill palla ett "vanligt" intervallpass i veckan också och då fokuserar jag på benstyrka och teknik i mina backpass. Därav min lå

Fia o Micke, vi har 10 olika backprogram på våra löpband, där totaltiden på passet avgör hur lång varje backe "ska" vara. Ska jag köra t ex 60 minuter kan ett 12-intervallers-pass hamna på 5 minuter på varje nivå. Är 40 minuter målet, blir varje intervall

12