Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningbackträning i malmö området?
You need to log in to create posts and topics.

12

hej , någon som har tips var man kan träna löpning i backe i eller runt malmö. Här är ju ganska platt?

Bulltoftafältet?
Inga jättebackar men dock.

Gillar man lite brantare backar så finns kullarna i Krokbäcksparken. En bra mördarrunda är att bestiga alla topparna i "cirkel" - det finns t.o.m. en liten stig så det verkar finnas några som gillar det 🙂

http://angeln.se/bilder/kullar.jpg

Jag brukar springa där när jag är på besök i Malmö, min dotter bor i Holma. Funkar kanon för backträning, jag brukar springa på den upptrampade stigen i cirkel. Sist hade jag med dotterns valp, se bild

BILD:www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=ef8e20869a4e

Bokskogen i Torup har rätt bra backar. Är en bit men kan vara värt det.

Brofästet Öresundsbron är bra, men en bit dit.

Milrundan i Skrylle (utanför Lund) innehåller en hel del backar, inte minst mellan ca 7-9km där det går extremt uppför.

Förresten nån som testat kullen vid Norra infarten i Lund? På Fäladssidan med två silhuett-tjurar på toppen.

Sprang där i dag, den är riktigt grym. Få ställen man kan skita ner sig så ordentligt med lera utan att lämna stan 🙂

Holma -backen måste jag l

St Hans backar i Lund är grymt bra varierande med olika underlag!

"Förresten nån som testat kullen vid Norra infarten i Lund?"
Brukar köra backträning där när jag bodde i Skåne och hade konsultuppdrag på Ericsson. Backen fanns dock inte när jag pluggade i Lund, utan de kom till när de byggde mer bostäder i Norra Lund oc

12