Quote from Guest on 21 February 2010, 19:24Har någon något bra tips på hur man kan träna baksidan av axlarna utan att gå till gymet. Allt detta simmade får till effekt att axlarna "kommer" framåt vilket gör att naprapaten tyckte jag borde träna lite baksida axlar.
Har någon något bra tips på hur man kan träna baksidan av axlarna utan att gå till gymet. Allt detta simmade får till effekt att axlarna "kommer" framåt vilket gör att naprapaten tyckte jag borde träna lite baksida axlar.
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 19:34Om du ställer upp 2 stabila köksstolar mot varandra så kan du köra dips och får då ryggträningen du behöver.
Gör ex 15 repetitioner , vila i 90 sekunder och upprepa tills du tar slut och inte orkar fler. Varannan dag max.
BILD:www.appliedfitness.com/ima
Om du ställer upp 2 stabila köksstolar mot varandra så kan du köra dips och får då ryggträningen du behöver.
Gör ex 15 repetitioner , vila i 90 sekunder och upprepa tills du tar slut och inte orkar fler. Varannan dag max.
BILD:www.appliedfitness.com/ima
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 19:35Simma lite ryggsim som omväxling?
Simma lite ryggsim som omväxling?
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 19:40Blir det inte "bara" bröst och triceps vid dips? Jag har kört en del dips och då haft händerna samt lutning på kroppen lite olika beroende på om jag vill komma åt bröst eller triceps men jag har inte känt av baksida axlar... vad jag vet iaf 🙂
Blir det inte "bara" bröst och triceps vid dips? Jag har kört en del dips och då haft händerna samt lutning på kroppen lite olika beroende på om jag vill komma åt bröst eller triceps men jag har inte känt av baksida axlar... vad jag vet iaf 🙂
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 19:41Du kan inte skaffa ett starkare gummiband som du sätter fast i dörren hemma och gör lite olika övningar?
Du kan inte skaffa ett starkare gummiband som du sätter fast i dörren hemma och gör lite olika övningar?
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 19:47Lutar lite åt ett gummiband och en egenkonstruktion för pull ups.
Lutar lite åt ett gummiband och en egenkonstruktion för pull ups.
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 19:52Du måste skilja på chins & dips.
Edit.
Och för att klargöra så kan du gå in på denna sidan för att hitta mer hemövningar UTAN redskap.
Strunta i handskarna bara resten är bra.http://www.appliedfitness.com
Du måste skilja på chins & dips.
Edit.
Och för att klargöra så kan du gå in på denna sidan för att hitta mer hemövningar UTAN redskap.
Strunta i handskarna bara resten är bra.
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 21:14Dips blir ju lätt nästan en armhävning. På bilderna ser personerna dock väldigt upprätta ut, kan nog ta lite på axelpartiet det också.
Annars finns det en sida jag gillar av människor som praktiskt taget dedikerat sina liv åt att hitta träningsmetoder me
Dips blir ju lätt nästan en armhävning. På bilderna ser personerna dock väldigt upprätta ut, kan nog ta lite på axelpartiet det också.
Annars finns det en sida jag gillar av människor som praktiskt taget dedikerat sina liv åt att hitta träningsmetoder me
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 21:29Om det är en simeffekt beror den väl på väldigt starka lats o kanske mage? I så fall borde svaret inte vara lats-övningar, utan mer sånt som marklyft?
Om det är en simeffekt beror den väl på väldigt starka lats o kanske mage? I så fall borde svaret inte vara lats-övningar, utan mer sånt som marklyft?
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 21:32..."utan att gå till gymmet"...
..."utan att gå till gymmet"...