Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hur kan jag få till balansen fysisk aktivitet och återhämtning? Mitt största bekymmer är att jag vill så mycket och kör intensivt dagligen under en period. Blir som besatt av att träna. Sedan faller jag och tränar inget. Jag vill behålla min motivation oc

Gör precis som du skriver. Nöj dig med att träna 3 gånger per vecka. Har också kört mental träning (senast vid cancer) och det fungerar verkligen.

Det att nöja sig med tre gånger/vecka är det svåra. Jag kan köra intensivt någon vecka eftersom jag har massor av ork, men det blir bakslag och jag blir matt och trött. Det är väl bara att inse att jag vill mer än jag har ork till.

Kör lägre intensitet de dagar du känner dig sliten. Promenad eller simning kanske. Prova nya motionsformer och ställ inte så höga krav på digsjälv utom att du ska komma ut 3ggr i veckan i 30-60minuter.

Kunde varit jag som skrev detta..

för egne del har hjälp mig att köra väldigt varierad träning. Jag springer, cyklar, kör backträning, simmar, innebandy.. egen styrketräningen etc etc..

Det gör iaf att jag själv kan behålla motivationen. Jag har själ

En schysst skogsPROMENAD om du blir rastlös? Fågelkvitter och sol finns det mycket av såhärårs. Piggar upp!

Promenad, simning, yoga och motionscykel brukar jag varva med löpningen. Min träning är inte så intensiv idag. Jag vill ha tillbaka min ork kunna öka min intensivitet i träningen, men förstår att jag får nöja mig med vardags motion tills jag har återhämt

Lillemor,
Kom och tänka på en sak, Av egen erfarenhet så vet jag att man direkt efter man är på väg ur en depresion vil göra ALLT. Problemet är i många fall att man faktiskt inte har orken att ta för sig allt man vill. Bryter du ett ben så kan du inte s

Precis. Det värsta är att jag vet, men har svårt att dra ner på tempot. Så fort jag har orken så ökar jag. Tyvärr så tycker jag om att tävla och vill se resultat.

Tyckte att jag fick tillbaka orken och sprungit 5 km i 6 min tempo. Var lite nöjd och tänk

Inse att träning är en del av livet, och att livet är ett projekt som pågår under lång tid.

Det är viktigare att du lär dig att slappna av och ta det lugnt, efter en depression. Träning skall inte vara resultat- eller prestationsorienterad.

Det är vikti

12