Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 16:39Som plåster (eller salt) på såren: här är Abstract:et som brukar bli offentligt tillgängligt på PubMed så jag borde inte bryta mot någon upphovsrättslag:
"Foot strike patterns and collision forces in habitually barefoot versus shod runners"
Lieberman, D
Som plåster (eller salt) på såren: här är Abstract:et som brukar bli offentligt tillgängligt på PubMed så jag borde inte bryta mot någon upphovsrättslag:
"Foot strike patterns and collision forces in habitually barefoot versus shod runners"
Lieberman, D
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 16:53"Kraftkurvorna" som plottas under filmerna med olika fotisättningar (på forskarnas hemsida) talar sitt tydliga språk tycker jag 🙂 Kan man slippa kraftpikar är det bra...
"Kraftkurvorna" som plottas under filmerna med olika fotisättningar (på forskarnas hemsida) talar sitt tydliga språk tycker jag 🙂 Kan man slippa kraftpikar är det bra...
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 19:52På 70-talet började skorna växa,
80-talet än mer,
osv.Var en av dessa som var med ganska mycket här och där på den tiden.
Vi var en hel del som tyckte att skotillverkarna kände sig som samhället i övrigt:
Vi måste förbättra ( förändra var/är kanske mer
På 70-talet började skorna växa,
80-talet än mer,
osv.
Var en av dessa som var med ganska mycket här och där på den tiden.
Vi var en hel del som tyckte att skotillverkarna kände sig som samhället i övrigt:
Vi måste förbättra ( förändra var/är kanske mer
Quote from Funbeat user on 28 January 2010, 21:06" I should point out that the research leading to the website cited above was funded, in part, by Vibram FiveFingers" som forskare känner jag mig manad att kommentera Joel Friels citat. Nature är mycket hårda med att ta in forskning där tredjepartsintress
" I should point out that the research leading to the website cited above was funded, in part, by Vibram FiveFingers" som forskare känner jag mig manad att kommentera Joel Friels citat. Nature är mycket hårda med att ta in forskning där tredjepartsintress