Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBehöver lite hjälp!
You need to log in to create posts and topics.

12

Har just börjat fara ut och springa igen och dessutom kommit igång riktigt bra. Dock är mina skor väldigt gamla och slitna, tror de är från -08. Dock är de grymt sköna att springa i. Det är Asics GT 2120. Vad jag behöver hjälp med är hur man hittar en lik

Vänd dig till en löplabbetbutik eller liknande som kan ge dig hjälp.

hej hej
tycker att du går in till runners el löplabbet och får personlig ass att plocka ut ett par nya skor som passar just dig

lycka till

Ah, får kanske göra det. Bara det att i denna lilla stad finns inte löplabbet eller likvärdig butik. Finns bara de större butikerna som intersport, team sportia och stadium, men man får kanske gå in där och höra om de kan hjälpa en =)

intersport gör reklam för sin Walk & run clinic. Du kan ju alltid börja där.

Jaha, det har jag inte sett! Får jag kolla upp det, börjar vara dags för nya skor då man är ut och springer nästan varje dag =P

Tack!

Är guld värt att du vet vilka dojjor du har haft och att de funkar. Ha gärna med skorna till butiken så de kan kolla hur skorna är slitna också.

Skulle ge dig rådet att du besöker en riktig Löpbutik med inriktning på löpning. Tex Löplabbet, eller vilka butiker som nu kan finnas inom ett rimmligt avstånd ifrån dig? Det är garanterat värt det lilla extra besväret och en liten resa för att få proffe

Ärligt talat tycker jag att det här med rätt skor hit och dit är ganska överskattat. Om du nu har haft 2120 innan och trivts med den skon är det stor chans att du även gillar den nuvarande varianten, 2160. Finns på bl a Wiggle och Startfitness för halva p

Eller så hittar man nån sko som man gillar ännu bättre i Löparbutiken? sen kan man ju alltid hitta den på nätet för halva priset med.. har köpt flera skor på nätet själv. Men det kan ju vara väldigt bra att testa lite olika skor innan ett ev köp på intern

12