Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ok, en kanske korkad fråga, men behöver man köpa till en GPS till Forerunner 305 eller ingår den i klockan, är den extern eller är den inbyggd?

Å sen måste jag oxå fråga. Visar GPS-funktionen även höjdskillnad? 🙂

Forerunner 305 har inbyggd GPS-mottagare och kan även visa höjd över havet. Höjdmätaren är dock inte speciellt bra.

Själv använder jag programmet Spotrtracks och ett tilläggsprogram som heter "elevation correction" som är mycket mer exakt.

Notera att "elevation correction" inte använder höjdmätdata från GPSen utan använder koordinaterna för att sedan utifrån en satellituppmätt karta med höjdkurvor rita upp höjdprofilen. Detta ger en del lustiga effekter när man springer över höga broar som

Då måste jag fråga, är elevation correction och sporttracks datorprogram eller ett tillbehör till klockan. Ni får ursäkta mig om jag e lite korkad men har aldrig ägt en pulsklocka tidigare 😉

Sporttracks är ett program du laddar ner till din dator och är ett oberoende program.

Perfekt 🙂
Jag måste bara ställa en sista fråga. Det skiljer oerhört mycket i pris på fr305, i alla de stora sportbutiker kostar de 2500kr medan vissa elektronikaffärer som pc city säljer dem för 1700kr. Jag var inne och frågade på Löplabbet och enligt

Hade jag varit du hade jag frågat exakt vad man inte fick för 1 700.

Det finns egentligen bara två versioner av FR305 - med och utan pulsband. Den med pulsband är den du ska ha och heter HR eller HRM (Heart Rate Monitor) på slutet. Bra priser hittar du här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=76145

Just nu verkar den var

Mm, det var de låga priserna jag menade, så det ända som inte kan ingå är alltså ett pulsband och det ingår i elbutikernas klockor, alltså kör jag på ngn av dom 🙂