Quote from Guest on 15 April 2010, 14:26Ok, en kanske korkad fråga, men behöver man köpa till en GPS till Forerunner 305 eller ingår den i klockan, är den extern eller är den inbyggd?
Ok, en kanske korkad fråga, men behöver man köpa till en GPS till Forerunner 305 eller ingår den i klockan, är den extern eller är den inbyggd?
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 14:36Å sen måste jag oxå fråga. Visar GPS-funktionen även höjdskillnad? 🙂
Å sen måste jag oxå fråga. Visar GPS-funktionen även höjdskillnad? 🙂
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 15:06Forerunner 305 har inbyggd GPS-mottagare och kan även visa höjd över havet. Höjdmätaren är dock inte speciellt bra.
Själv använder jag programmet Spotrtracks och ett tilläggsprogram som heter "elevation correction" som är mycket mer exakt.
Forerunner 305 har inbyggd GPS-mottagare och kan även visa höjd över havet. Höjdmätaren är dock inte speciellt bra.
Själv använder jag programmet Spotrtracks och ett tilläggsprogram som heter "elevation correction" som är mycket mer exakt.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 15:59Notera att "elevation correction" inte använder höjdmätdata från GPSen utan använder koordinaterna för att sedan utifrån en satellituppmätt karta med höjdkurvor rita upp höjdprofilen. Detta ger en del lustiga effekter när man springer över höga broar som
Notera att "elevation correction" inte använder höjdmätdata från GPSen utan använder koordinaterna för att sedan utifrån en satellituppmätt karta med höjdkurvor rita upp höjdprofilen. Detta ger en del lustiga effekter när man springer över höga broar som
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 19:49Då måste jag fråga, är elevation correction och sporttracks datorprogram eller ett tillbehör till klockan. Ni får ursäkta mig om jag e lite korkad men har aldrig ägt en pulsklocka tidigare 😉
Då måste jag fråga, är elevation correction och sporttracks datorprogram eller ett tillbehör till klockan. Ni får ursäkta mig om jag e lite korkad men har aldrig ägt en pulsklocka tidigare 😉
Quote from Christer Berg on 16 April 2010, 20:37Sporttracks är ett program du laddar ner till din dator och är ett oberoende program.
Sporttracks är ett program du laddar ner till din dator och är ett oberoende program.
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 21:34Perfekt 🙂
Jag måste bara ställa en sista fråga. Det skiljer oerhört mycket i pris på fr305, i alla de stora sportbutiker kostar de 2500kr medan vissa elektronikaffärer som pc city säljer dem för 1700kr. Jag var inne och frågade på Löplabbet och enligt
Perfekt 🙂
Jag måste bara ställa en sista fråga. Det skiljer oerhört mycket i pris på fr305, i alla de stora sportbutiker kostar de 2500kr medan vissa elektronikaffärer som pc city säljer dem för 1700kr. Jag var inne och frågade på Löplabbet och enligt
Quote from Christer Berg on 16 April 2010, 21:38Hade jag varit du hade jag frågat exakt vad man inte fick för 1 700.
Hade jag varit du hade jag frågat exakt vad man inte fick för 1 700.
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 21:47Det finns egentligen bara två versioner av FR305 - med och utan pulsband. Den med pulsband är den du ska ha och heter HR eller HRM (Heart Rate Monitor) på slutet. Bra priser hittar du här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=76145
Just nu verkar den var
Det finns egentligen bara två versioner av FR305 - med och utan pulsband. Den med pulsband är den du ska ha och heter HR eller HRM (Heart Rate Monitor) på slutet. Bra priser hittar du här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=76145
Just nu verkar den var
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 00:16Mm, det var de låga priserna jag menade, så det ända som inte kan ingå är alltså ett pulsband och det ingår i elbutikernas klockor, alltså kör jag på ngn av dom 🙂
Mm, det var de låga priserna jag menade, så det ända som inte kan ingå är alltså ett pulsband och det ingår i elbutikernas klockor, alltså kör jag på ngn av dom 🙂