Quote from Christer Berg on 18 April 2010, 17:21Är inte det den vanliga försäkringen som butikerna försöker prångla på elpryttlar?
Är inte det den vanliga försäkringen som butikerna försöker prångla på elpryttlar?
Quote from Anneli S on 18 April 2010, 17:57Fabriksfel och garantifel täcks via konsumentlagen i upp till två år. Krävs ingen försäkring för det.
Har du hemförsäkring med tillägg (drulle) täcker det alla klantskador du själv är orsak till. Dock självrisk på ca 1500 kr....
Skulle personligen aldri
Fabriksfel och garantifel täcks via konsumentlagen i upp till två år. Krävs ingen försäkring för det.
Har du hemförsäkring med tillägg (drulle) täcker det alla klantskador du själv är orsak till. Dock självrisk på ca 1500 kr....
Skulle personligen aldri
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 18:38Jag vill minnas att man kan registrera sin Garmin på deras webbsida för ett eller två års extra gratis garanti. Kan vara att man måste ha köpt den i "rätt" land då.
Jag vill minnas att man kan registrera sin Garmin på deras webbsida för ett eller två års extra gratis garanti. Kan vara att man måste ha köpt den i "rätt" land då.
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 19:12Har inte PC City samma ägare som elgiganten? Har för mig att man kunde gå till de senare för garantiärenden när PC City lade ner sina butiker.
I Sverige gäller enligt Garmin 3 års garanti: http://www.garmin.se/node/6696 och PC City är väl ändå en svensk b
Har inte PC City samma ägare som elgiganten? Har för mig att man kunde gå till de senare för garantiärenden när PC City lade ner sina butiker.
I Sverige gäller enligt Garmin 3 års garanti: http://www.garmin.se/node/6696 och PC City är väl ändå en svensk b
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 19:34De där tilläggsförsäkringarna som elektronikkedjorna säljer är rena guldgruvorna - för dem.
Fundera på hur mycket försäkringen kostar i förhållande till priset på den vara du köper. Inte ovanligt att det handlar om 10-20% per år. Om man då betänker att
De där tilläggsförsäkringarna som elektronikkedjorna säljer är rena guldgruvorna - för dem.
Fundera på hur mycket försäkringen kostar i förhållande till priset på den vara du köper. Inte ovanligt att det handlar om 10-20% per år. Om man då betänker att
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 14:26Stämmer att det är onödigt med extra försäkring, undrade bara om den vanliga garmingarantin gällde, för i sådana fall tänker jag verkligen inte göda butikerna i onödan 😀 PC City har ju en svensk hemsida, så den måste ju gälla där, alltså skiter jag i ext
Stämmer att det är onödigt med extra försäkring, undrade bara om den vanliga garmingarantin gällde, för i sådana fall tänker jag verkligen inte göda butikerna i onödan 😀 PC City har ju en svensk hemsida, så den måste ju gälla där, alltså skiter jag i ext
Quote from Johan T on 23 April 2010, 19:55Garmin lämnar 3 års garanti från inköpsdatum på produkter inköpta i Sverige.
Garmin lämnar 3 års garanti från inköpsdatum på produkter inköpta i Sverige.