Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 01:32Lisa, har du en pulsklocka?
När jag sprungit milen några gånger noterade jag att jag låg hyfsat bekvämt runt 165 i puls, riktigt flåsigt mot slutet av milen låg på 172-173 sådär.Så jag gav mig ut på en 15 km runda med strikt regel att så fort pulsen gi
Lisa, har du en pulsklocka?
När jag sprungit milen några gånger noterade jag att jag låg hyfsat bekvämt runt 165 i puls, riktigt flåsigt mot slutet av milen låg på 172-173 sådär.
Så jag gav mig ut på en 15 km runda med strikt regel att så fort pulsen gi
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 22:57@Lisa. Har du provat att ta dig fram 2 mil? Eller 3 för den delen? Jag lovar att det kommer gå utmärkt, vad tror du är det värsta som kan hända? Troligen att du blir trött 😉
Ta med dig en vattenflaska och musik om du gillar det och dra en mil åt ett hål
@Lisa. Har du provat att ta dig fram 2 mil? Eller 3 för den delen? Jag lovar att det kommer gå utmärkt, vad tror du är det värsta som kan hända? Troligen att du blir trött 😉
Ta med dig en vattenflaska och musik om du gillar det och dra en mil åt ett hål
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 01:41allas puls är individuell så det första du skall göra är att glömma bort alla pulsvärden som har angivits i denna tråden...
var inte rädd för att springa långsamt - prova att springa i "skitsnackstempo" dvs kan du inte snacka/tänka så springer du för hå
allas puls är individuell så det första du skall göra är att glömma bort alla pulsvärden som har angivits i denna tråden...
var inte rädd för att springa långsamt - prova att springa i "skitsnackstempo" dvs kan du inte snacka/tänka så springer du för hå
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 10:01Nu ska vi inte gräva ner oss alltför mycket i pulsteori, trådstartaren är ganska ny i löpning och det tar ett tag att lära känna sin kropp i så pass att man kan uppskatta skillanden mellan 135 och 140 bpm.
Mitt förslag är att du börjar träna fler pass. S
Nu ska vi inte gräva ner oss alltför mycket i pulsteori, trådstartaren är ganska ny i löpning och det tar ett tag att lära känna sin kropp i så pass att man kan uppskatta skillanden mellan 135 och 140 bpm.
Mitt förslag är att du börjar träna fler pass. S