Quote from Guest on 24 March 2009, 18:36Hej alla!
Jag står i stånd att köpa mig en första triathloncykel, och har förstått att det är en tempocykel som gäller....begagnad antar jag att man får mest för pengarna?
Hade tänkt mig en prisbild på ca 10-15 000.
Någon som har några tips? Storlek till
Hej alla!
Jag står i stånd att köpa mig en första triathloncykel, och har förstått att det är en tempocykel som gäller....begagnad antar jag att man får mest för pengarna?
Hade tänkt mig en prisbild på ca 10-15 000.
Någon som har några tips? Storlek till
Quote from ellen olsson on 24 March 2009, 18:46Om du inte redan har en vanlig racer (linjecykel) så ska du _inte_ köpa en tempocykel.
Om du inte redan har en vanlig racer (linjecykel) så ska du _inte_ köpa en tempocykel.
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 21:44Richard: Ta fram måttband och kolla in denna länk
http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
Richard: Ta fram måttband och kolla in denna länk
http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 21:49vilka distanser hade du tänkt köra? ska du tävla i Ironman eller halvIronman är det en Tempohojj du ska ha, inget snack. ska du köra olympisk distans och ställa upp i tävlingsklasserna är det ganska vanligt att det är drafting och då gäller linjehojj (van
vilka distanser hade du tänkt köra? ska du tävla i Ironman eller halvIronman är det en Tempohojj du ska ha, inget snack. ska du köra olympisk distans och ställa upp i tävlingsklasserna är det ganska vanligt att det är drafting och då gäller linjehojj (van
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 21:53Är det därför som det står cyklar överallt i källaren?
Är det därför som det står cyklar överallt i källaren?
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 22:06Vet inte hur det är detta år men förra året var det bara drafting på två tävlingar över olympisk distans tror jag och då endast i seniorklassen. Kanske blir ändring på det för att göra som andra länder, typ världscupen, vm och os...
Tempohojj är ju snabb
Vet inte hur det är detta år men förra året var det bara drafting på två tävlingar över olympisk distans tror jag och då endast i seniorklassen. Kanske blir ändring på det för att göra som andra länder, typ världscupen, vm och os...
Tempohojj är ju snabb
Quote from ellen olsson on 24 March 2009, 22:15Det räcker inte med en linjehoj.
Det räcker inte med en linjehoj.
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 22:37Problemet med triathlon är att man ska ha så jävla mycket saker, även om det samtidigt är en del av charmen 😉
Men min rekomendation är om du bara ska skaffa en cykel, förutsatt att du inte ska satsa allt på tävlingarna med drafting såklart, är att köpa
Problemet med triathlon är att man ska ha så jävla mycket saker, även om det samtidigt är en del av charmen 😉
Men min rekomendation är om du bara ska skaffa en cykel, förutsatt att du inte ska satsa allt på tävlingarna med drafting såklart, är att köpa
Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 00:02Inte lätt det här ju... Har som ambition att genomföra Kalmar nästa år, men behöver träna mer cykling innan dess. Är inte gjord av pengar och det känns ju tråkigt att köpa två halvkassa cyklar istället för en ganska bra...
Får man aldrig tävla med en temp
Inte lätt det här ju... Har som ambition att genomföra Kalmar nästa år, men behöver träna mer cykling innan dess. Är inte gjord av pengar och det känns ju tråkigt att köpa två halvkassa cyklar istället för en ganska bra...
Får man aldrig tävla med en temp
Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 00:24I tävlingar där drafting inte är tillåtet, får man köra med tempohoj. Oftast är det som sagt bara drafting för seniorklasserna, så tävlar man i Master eller motionsklass, så kan man ha vilken cykel man vill.
Om jag minns rätt var det förra året tillåtet
I tävlingar där drafting inte är tillåtet, får man köra med tempohoj. Oftast är det som sagt bara drafting för seniorklasserna, så tävlar man i Master eller motionsklass, så kan man ha vilken cykel man vill.
Om jag minns rätt var det förra året tillåtet