Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 09:26ska du köra kalmar är det Tempocykel som gäller, så får du helt enkelt stå över de tävlingar där man kör drafting. för 15 laxar får du en bra beg. cykel som du kan uppgradera med lite vassa hjul senare om du vill.
det är precis som du säger, bättre med
ska du köra kalmar är det Tempocykel som gäller, så får du helt enkelt stå över de tävlingar där man kör drafting. för 15 laxar får du en bra beg. cykel som du kan uppgradera med lite vassa hjul senare om du vill.
det är precis som du säger, bättre med
Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 09:31Ja, trådskaparen verkar ha cykelvana så att det blir en upplevelse att börja med en tempohoj på sex timmarpass.
Börja du med en linjecykel och båge.
Ja, trådskaparen verkar ha cykelvana så att det blir en upplevelse att börja med en tempohoj på sex timmarpass.
Börja du med en linjecykel och båge.
Quote from j sollerman on 25 March 2009, 09:36De är väl en hel del (motionärer) som kör kalmar på vanliga linjehojar?
De är väl en hel del (motionärer) som kör kalmar på vanliga linjehojar?
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 25 March 2009, 10:26Jag körde kalmar förra året och hade 5:31 på cyklingen på linjehoj med bra hjul och tempostyre (riktigt ett, inte clip on, jag byter styre beroende på vilka lopp jag kört). Inga problem att cykla snabbare om man är bättre tränad med samma utrustning 😉
S
Jag körde kalmar förra året och hade 5:31 på cyklingen på linjehoj med bra hjul och tempostyre (riktigt ett, inte clip on, jag byter styre beroende på vilka lopp jag kört). Inga problem att cykla snabbare om man är bättre tränad med samma utrustning 😉
S
Quote from Anders Wallerstedt on 25 March 2009, 13:16Köp en linje hoj. Det är din viktigaste träningskompanjon, och är den cykel du ska lära dig att cykla med. Det tar flera år att lära sig cykla på ett bra och effektivt sätt.
Tempocykel har man i princip bara på tävling, ett tiotal tränings triathlon och
Köp en linje hoj. Det är din viktigaste träningskompanjon, och är den cykel du ska lära dig att cykla med. Det tar flera år att lära sig cykla på ett bra och effektivt sätt.
Tempocykel har man i princip bara på tävling, ett tiotal tränings triathlon och
Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 13:38Jag håller med Jonas. Jag har köpt en tempo i år men jag skulle aldrig byta bort min linjehoj. Det går undan på en tempo visst men det sliter även på ryggen som nybörjare. Och det tar tid att ställa in cykeln så att det blir bekvämt.
Körde med clipon på
Jag håller med Jonas. Jag har köpt en tempo i år men jag skulle aldrig byta bort min linjehoj. Det går undan på en tempo visst men det sliter även på ryggen som nybörjare. Och det tar tid att ställa in cykeln så att det blir bekvämt.
Körde med clipon på
Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 16:24fan, jag blir nedröstad 😉
fan, jag blir nedröstad 😉
Quote from ellen olsson on 25 March 2009, 17:27...och det med rätta. 🙂
...och det med rätta. 🙂
Quote from Funbeat user on 25 March 2009, 22:21Kanske bättre med en linjehoj då!
Om jag förstått allt rätt är det alltså alltid OK att köra på en linjehoj, men inte alltid OK att köra på en tempo?
Det är väl bara att byta styre, så har man en "fusk" tempo?
Hjul då? Är det värt att lägga pengar på dis
Kanske bättre med en linjehoj då!
Om jag förstått allt rätt är det alltså alltid OK att köra på en linjehoj, men inte alltid OK att köra på en tempo?
Det är väl bara att byta styre, så har man en "fusk" tempo?
Hjul då? Är det värt att lägga pengar på dis
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 07:20där har du en riktig värstingcykel med grymma komponenter. men kom ihåg att det viktigaste är att du sitter bra på hojjen. notera att hjulen som följer med är för tubdäck vilket kan bli jäkligt dyrt att träna med (ett tubdäck = typ 800 kronor och får man
där har du en riktig värstingcykel med grymma komponenter. men kom ihåg att det viktigaste är att du sitter bra på hojjen. notera att hjulen som följer med är för tubdäck vilket kan bli jäkligt dyrt att träna med (ett tubdäck = typ 800 kronor och får man