Quote from Guest on 17 March 2010, 15:10Hej,
För 6 veckor sedan fick jag en belastningsskada eller någonslags begynnande stressfraktur. Har vilat helt från löpning sedan dess, cyklat, styrketränat, kört "fotstyrka" och vattenlöpt. Är nu väldigt sugen på att börja springa. Men jag har lite känni
Hej,
För 6 veckor sedan fick jag en belastningsskada eller någonslags begynnande stressfraktur. Har vilat helt från löpning sedan dess, cyklat, styrketränat, kört "fotstyrka" och vattenlöpt. Är nu väldigt sugen på att börja springa. Men jag har lite känni
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 15:20Gör det ont-ont, ska du nog inte springa. Känns det skönt-ont kanske du kan springa.
Spring hellre mycket korta sträckor ofta, typ varje dag, än ge dig ut på långa pass.
Och korta sträckor menas <1km. Då märker du om det fungerar, plus att kroppen börja
Gör det ont-ont, ska du nog inte springa. Känns det skönt-ont kanske du kan springa.
Spring hellre mycket korta sträckor ofta, typ varje dag, än ge dig ut på långa pass.
Och korta sträckor menas <1km. Då märker du om det fungerar, plus att kroppen börja
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 07:14Kolla med någon som kan titta och känna på foten.
Jag tycker att du gör fel att ställa frågan här. Ingen som inte har utbildning i ämnet skall skvara på frågan.
Så Mitt tips är kolla med den som ställt diagnosen från början!! Eller låt en naprapat sjuk
Kolla med någon som kan titta och känna på foten.
Jag tycker att du gör fel att ställa frågan här. Ingen som inte har utbildning i ämnet skall skvara på frågan.
Så Mitt tips är kolla med den som ställt diagnosen från början!! Eller låt en naprapat sjuk
Quote from Catharina Brattlin on 18 March 2010, 07:37Viktoria, jag har haft, och har ff samma bekymmer som Du, även om det nu börjar gå tillbaka. Jag har gått mycket barfota, på tårna och på hällarna, vickat på tårna osv och samtidigt sprungit mina pass.
Min teori är att jag har fått låsning i en eller fl
Viktoria, jag har haft, och har ff samma bekymmer som Du, även om det nu börjar gå tillbaka. Jag har gått mycket barfota, på tårna och på hällarna, vickat på tårna osv och samtidigt sprungit mina pass.
Min teori är att jag har fått låsning i en eller fl
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 09:52Jag vet inte riktigt vem som skulle kunna titta på min fot, har träffat både läkare och naprapat som klämde och vred och konstaterade att jag har en belastningskada som kan bero på att jag sprungit på halt underlag.
Även om de som skriver här inte har
Jag vet inte riktigt vem som skulle kunna titta på min fot, har träffat både läkare och naprapat som klämde och vred och konstaterade att jag har en belastningskada som kan bero på att jag sprungit på halt underlag.
Även om de som skriver här inte har
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 10:29Läkare säger alltid vila och ta det lugnt. Eftersom det fungerar i de flesta fall.
Men ofta kan man träna ändå, om man bara tar det lugnare än normalt.
Jag har själv haft problem med ett ben i foten, eller kanske en nerv som kommit i kläm. Vet inte vilk
Läkare säger alltid vila och ta det lugnt. Eftersom det fungerar i de flesta fall.
Men ofta kan man träna ändå, om man bara tar det lugnare än normalt.
Jag har själv haft problem med ett ben i foten, eller kanske en nerv som kommit i kläm. Vet inte vilk
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 10:38Jag var hos en naprapat som trodde på förstadium till stressfraktur (samma som läkaren var inne på).
Vad hjälper det att gå tillbaka dit, det är ju inget de (eller någon annan) kan göra nåt åt verkar det som? Eller kan de behandla på nåt vis?
Jag provade
Jag var hos en naprapat som trodde på förstadium till stressfraktur (samma som läkaren var inne på).
Vad hjälper det att gå tillbaka dit, det är ju inget de (eller någon annan) kan göra nåt åt verkar det som? Eller kan de behandla på nåt vis?
Jag provade
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 10:49De kan ju inte bara konstaterat vad det var för fel, de borde ju ha sagt åt dig vad du skulle göra också? (Eller vad du inte ska göra)
I vissa fall kan man ha ont och ändå träna utan att det försämrar skadan. I andra ska man inte träna.
Tex vid hälseneb
De kan ju inte bara konstaterat vad det var för fel, de borde ju ha sagt åt dig vad du skulle göra också? (Eller vad du inte ska göra)
I vissa fall kan man ha ont och ändå träna utan att det försämrar skadan. I andra ska man inte träna.
Tex vid hälseneb
Quote from Jonny Persson on 18 March 2010, 10:50Vid stressfraktur eller förstadie till stressfraktur ska du inte göra aktiviteter som gör ont. Alternativträning är det som gäller.
Vid stressfraktur eller förstadie till stressfraktur ska du inte göra aktiviteter som gör ont. Alternativträning är det som gäller.
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 10:56När jag diagnostiserades fick jag rådet vila + Voltaren. Voltaren har jag slutat ta eftersom smärtan är nästan borta.
Det jag undrar är mera hur jag ska komma igång igen, om det är så att så fort det gör ont måste jag vila en vecka till.
För som skrevs o
När jag diagnostiserades fick jag rådet vila + Voltaren. Voltaren har jag slutat ta eftersom smärtan är nästan borta.
Det jag undrar är mera hur jag ska komma igång igen, om det är så att så fort det gör ont måste jag vila en vecka till.
För som skrevs o