Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 11:09Jag fick en hard stot pa benet i en cykelolycka och via MRT diagnosticerades en skada pa benet. Hade bara ont nar jag sprang, dvs gjorde rorelser som introducerar stotar i benet. cykla osv gick bra. Interpreterar detta som ett forstadie till stressfraktur
Jag fick en hard stot pa benet i en cykelolycka och via MRT diagnosticerades en skada pa benet. Hade bara ont nar jag sprang, dvs gjorde rorelser som introducerar stotar i benet. cykla osv gick bra. Interpreterar detta som ett forstadie till stressfraktur
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 11:16Jag skulle nog börja att testa vad foten tål med att gå barfota hemma, eller att stå framför tv:n barfota och "trampa" med hälen uppe. Dels stärker du musklerna i foten som slappat till sig under vilan, dels känner du kanske vad som gör ont i foten, och v
Jag skulle nog börja att testa vad foten tål med att gå barfota hemma, eller att stå framför tv:n barfota och "trampa" med hälen uppe. Dels stärker du musklerna i foten som slappat till sig under vilan, dels känner du kanske vad som gör ont i foten, och v
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 11:27Ja det har du nog rätt i. jag är en planeringsmänniska och tycker att det är svårt att inte kunna veta och planera hur foten ska må : )
Ja det har du nog rätt i. jag är en planeringsmänniska och tycker att det är svårt att inte kunna veta och planera hur foten ska må : )
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 11:30Livet går inte att planera, det sker ändå. 🙂
Livet går inte att planera, det sker ändå. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 13:56Vad är en stressfraktur? Kan man få det varsomhelst som typ i nacken?
Vad är en stressfraktur? Kan man få det varsomhelst som typ i nacken?
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 14:09http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=25985
I princip borde man kunna få det var som helst. Behövs upprepad hög last under lång tid.
En plötslig skada heter ju bara fraktur, dvs utan stress.
http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=25985
I princip borde man kunna få det var som helst. Behövs upprepad hög last under lång tid.
En plötslig skada heter ju bara fraktur, dvs utan stress.
Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 15:15Det finns några luringar angående att träna när man bara har "lite ont". En del inflammationer gör mindre ont när man blir ordentligt uppvärmd. Man kan då felaktigt tro att problemet är mindre allvarligt än det egentligen är.
Det finns några luringar angående att träna när man bara har "lite ont". En del inflammationer gör mindre ont när man blir ordentligt uppvärmd. Man kan då felaktigt tro att problemet är mindre allvarligt än det egentligen är.
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 09:47Jag kommer inte att springa före smärtan är helt borta och jag fått mina inlägg, verkar dock ta ett bra tag att bli av med detta sista onda.
Jag kommer inte att springa före smärtan är helt borta och jag fått mina inlägg, verkar dock ta ett bra tag att bli av med detta sista onda.