Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Blir så less. Varenda gång nu de 3 sista löpturerna har jag haft håll, mer eller mindre. Vad beror detta på? Då jag verkligen fått in springet i benen och konditionen trodde jag att det kanske var så att jag börjar ta i för mycket men även när jag saktar

http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?ThreadID=211708

Det är bara att köra på. Håll försvinner med tiden när kroppen är tillräckligt van vid det arbetet som den ska utföra.

Äter eller dricker du för tätt inpå löpningen? Testa isf att äta t ex senast 90 minuter före ett pass. Om du nyligen börjat löpa så är det bara att stå ut ochffa sänka farten/ansträngningsnivån när hållet börjar göra sig tillkänna.

Det knepet som jag har använt mig av när jag har känt att hållet kommit krypande, är att andas långa djupa andetag (det kan hända att man får sänka farten) men jag har ju förståss aldrig haft riktigt intensivt håll.

Plocka upp en sten och håll i högerhanden så försvinner hållet.

Jag brukar periodvis drabbas av håll, kan gott hända att det är efter jag haft uppehåll.

Men jag brukar mest tänka på att slappna av ordentligt, överdrivet och inte sluta springa. Försöker tänka att det bara är ett fult trick kroppen kör för att slippa a

Jag har dragit på mej håll det sista året...har tränat regelbundet i ca 6 år och har inte haft ont av detta tidigare. Men dom sista löpturerna så har jag försökt tänka på andningen lite mer, och förmodligen så djup andas jag inte tillräkligt. Så när det k

Jo, antagligen andas jag djupare när jag slappnar av också...

Jag har sluppit håll sen jag bytte löpsteg förra sommaren. Kortare steg och mera framåtlutad gör att mellangärdet känns lite tightare och hjälper tydligen mot håll.

12