Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 12:59Lennart: varför olika benspark? det syns klart runt 1:05 att han har två olika benspark rörelse. en som är ca 25-30cm och den andar som är knappt 10cm.
och varför är det olika höft rörelse. ibland ser man hans vänster höft, men knappt aldrig hans höge
Lennart: varför olika benspark? det syns klart runt 1:05 att han har två olika benspark rörelse. en som är ca 25-30cm och den andar som är knappt 10cm.
och varför är det olika höft rörelse. ibland ser man hans vänster höft, men knappt aldrig hans höge
Quote from Ulrika Ekelund on 5 November 2012, 13:05Är det inte skillnad på flytpunkt hos olika individer?
När jag gick crawlkurs fick vi vid ett tillfälle lägga en flytplatta under kroppen och sträcka ut oss på mage för att se var plattan skulle placeras för att vi skulle ligga vågrätt.
De flesta hade pla
Är det inte skillnad på flytpunkt hos olika individer?
När jag gick crawlkurs fick vi vid ett tillfälle lägga en flytplatta under kroppen och sträcka ut oss på mage för att se var plattan skulle placeras för att vi skulle ligga vågrätt.
De flesta hade pla
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 14:02Lennart, enligt ditt videoklipp, man skall alltså köra med "catch up" så blir det lättare med stabiliteten? Klart, då har man ju hela tiden en hand framåt som styr ned överdelen av kroppen.
Kör alla långdistanssimmare med TI?
Lennart, enligt ditt videoklipp, man skall alltså köra med "catch up" så blir det lättare med stabiliteten? Klart, då har man ju hela tiden en hand framåt som styr ned överdelen av kroppen.
Kör alla långdistanssimmare med TI?
Quote from Elias Engqvist on 5 November 2012, 15:32Simma med en rem runt vristerna (dvs benen sammanbundna) får ni se på sjunka - grymt svårt!
Simma med en rem runt vristerna (dvs benen sammanbundna) får ni se på sjunka - grymt svårt!
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 17:13Vrid mer på kroppen. Höga armbågar. Dra rakt bakåt med armarna och inte nedåt. Titta nedåt med huvudet och inte framåt, då sjunker benen. Andas åt sidan och inte framåt/uppåt.
Vrid mer på kroppen. Höga armbågar. Dra rakt bakåt med armarna och inte nedåt. Titta nedåt med huvudet och inte framåt, då sjunker benen. Andas åt sidan och inte framåt/uppåt.
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 17:52Det jag hela tiden gjort rätt är:
-Titta nedåt
-Vrida kroppen åt sidan (rotation), (kanske för mycket ibland, men det beror nog på ovanan)Men nu när jag har fått era råd, vet jag att jag skall jobba på:
-Balansen mellan överkropp och bakkropp och det
Det jag hela tiden gjort rätt är:
-Titta nedåt
-Vrida kroppen åt sidan (rotation), (kanske för mycket ibland, men det beror nog på ovanan)
Men nu när jag har fått era råd, vet jag att jag skall jobba på:
-Balansen mellan överkropp och bakkropp och det
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 18:00Fingrarna ska vara lägre i vattnet än handleden, handleden ska vara lägre i vattnet än armbågen, armbågen ska vara lägre i vattnet än axeln (t+).
Fingrarna ska vara lägre i vattnet än handleden, handleden ska vara lägre i vattnet än armbågen, armbågen ska vara lägre i vattnet än axeln (t+).
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 18:16Ja, så att man inte sätt ut armen för rakt ut menar du? Armen skall liksom tippa nedåt hela vägen. Skall komma ihåg detta!
Ja, så att man inte sätt ut armen för rakt ut menar du? Armen skall liksom tippa nedåt hela vägen. Skall komma ihåg detta!
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 19:21Lennart> Du säger att jag skall skippa dolmen tills jag behärskar Total Immersion (ditt videoklipp), men kan det inte var ganska mycket lättare att ha dolmen kvar om jag bara vill koncentrera mig på att nöta in rätt rörelse för armtagen? Måste väl ändå va
Lennart> Du säger att jag skall skippa dolmen tills jag behärskar Total Immersion (ditt videoklipp), men kan det inte var ganska mycket lättare att ha dolmen kvar om jag bara vill koncentrera mig på att nöta in rätt rörelse för armtagen? Måste väl ändå va
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 21:10Jag skulle nog gjort som Lennart skriver... iaf i början... lära mig balans och rotation före armtag. 🙂
Angående mitt inlägg så ska armen vara utsträckt, absolut... men den kan även vara helt utsträckt och ändå ha fingrar under handled, handled under a
Jag skulle nog gjort som Lennart skriver... iaf i början... lära mig balans och rotation före armtag. 🙂
Angående mitt inlägg så ska armen vara utsträckt, absolut... men den kan även vara helt utsträckt och ändå ha fingrar under handled, handled under a