Quote from Guest on 14 August 2009, 12:37Jag är ganska så ny på det där med att crawla men jag kan iaf ta mig fram och simmar ungefär 1600 meter på 32-33 minuter. När jag crawlar använder jag aldrig benen annat än att hålla balansen, dvs jag använder inte bensparkar. För det första så blir jag s
Jag är ganska så ny på det där med att crawla men jag kan iaf ta mig fram och simmar ungefär 1600 meter på 32-33 minuter. När jag crawlar använder jag aldrig benen annat än att hålla balansen, dvs jag använder inte bensparkar. För det första så blir jag s
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 12:47Ju längre distans desto mindre banspark.
Ju längre distans desto mindre banspark.
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 12:50Jag är också långsam o dålig crawlare, använder inte heller benen nåt särskilt utom kanske i en spurt. Precis som du tycker jag det går för mycket energi o luft till en mer betydande spark. Så länge jag har våtdräkt flyter ju benen upp hyfsat ändå, det är
Jag är också långsam o dålig crawlare, använder inte heller benen nåt särskilt utom kanske i en spurt. Precis som du tycker jag det går för mycket energi o luft till en mer betydande spark. Så länge jag har våtdräkt flyter ju benen upp hyfsat ändå, det är
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 15:55jag läste nyss att man kan påverkar hastighet bara 1+% med benen, då ska man in använder mer än 10% energi....så det kanske låter rätt
jag läste nyss att man kan påverkar hastighet bara 1+% med benen, då ska man in använder mer än 10% energi....så det kanske låter rätt
Quote from Håkan Öhling on 14 August 2009, 18:00Ni missar själva poängen med benen: de används för att rotera kroppen! Utan denna hjälp blir det en mycket sämre simning. Ligg med armarna sträckta framåt och prova er fram
Ni missar själva poängen med benen: de används för att rotera kroppen! Utan denna hjälp blir det en mycket sämre simning. Ligg med armarna sträckta framåt och prova er fram
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 18:04Kanske ska förtydliga mig, färre bentag per armtag på längre sträckor. För att hålla balans och underlätta rotation snarare än att ta sig fram är syftet.
Kanske ska förtydliga mig, färre bentag per armtag på längre sträckor. För att hålla balans och underlätta rotation snarare än att ta sig fram är syftet.
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 18:20Torbjörn,
Jag använder benen för att rotera kroppen, men varför använda sig av flera kickar?
Räcker det inte med en rejäl? Eller måste man kicka en för 15 grader lutning och 2 för 25 grader mm....Jag har nog missat någon poäng här.
Har bara en vecka p
Torbjörn,
Jag använder benen för att rotera kroppen, men varför använda sig av flera kickar?
Räcker det inte med en rejäl? Eller måste man kicka en för 15 grader lutning och 2 för 25 grader mm....
Jag har nog missat någon poäng här.
Har bara en vecka p
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 23:33jag har en kick per armtag, hyffsat kraftig. tycker jag får till balans, rytm, rotation och driv framåt. funkar bra för mig 🙂
jag har en kick per armtag, hyffsat kraftig. tycker jag får till balans, rytm, rotation och driv framåt. funkar bra för mig 🙂
Quote from Håkan Öhling on 15 August 2009, 12:21Med em kick per armtag blir det en kraftig spark sen ingenting sen spark. Med tre sparkar per armtag får man en mjukare rörelse och jag tycker att den tar mindre energi. Dessutom inbjuder tre sparkar per armtag till längre glidmoment, vilket kanske är det
Med em kick per armtag blir det en kraftig spark sen ingenting sen spark. Med tre sparkar per armtag får man en mjukare rörelse och jag tycker att den tar mindre energi. Dessutom inbjuder tre sparkar per armtag till längre glidmoment, vilket kanske är det
Quote from ellen olsson on 15 August 2009, 12:37Synd bara att bensparkarna bromsar...
Synd bara att bensparkarna bromsar...