Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonBenen vid crawl
You need to log in to create posts and topics.

haha 🙂 man får försöka mjuka upp vristen lite, Fredrik

(När Fredrik gick i min crawl-skola för några år sedan åkte han baklänges när vi övade benspark med platta :D)

Du är inte ensam Fredrik! vi är fler som backar 🙂

Torbjörn var med och lärde mig crawla för några år sedan också (Fast det mins han nog inte). Resultatet är en princip obefintlig benspark.

Måste vara något med den crawlkursen 😀

Skämt åsido var kursen kanon! Men jag skulle nog behöva lite uppdatering

Vi gick inte samma kurs, Mathias.
Mitt problem är att jag inte kan sträcka vristen tiilräckligt mycket. Då åker man bakåt...

Bensparken är ju själv motorn som i en båt så visst är det skillnad med en hyfsad benspark, i alla fall får jag en märkbar fartökning när jag sparkar. När jag blir trött i armarna glömmer jag ofta av bensparken men när jag sätter igång den igen går det ge

Mikael, när du sätter i höger hand orsakar det en vridning av kroppen åt andra hållet. Det måste du motverka på något sätt annars tappar du draget - benen är det enklaste. Prova att binda ihop fötterna en gång så känner du skillnaden.

hänger inte riktigt med här.
När jag sätter i höger hand så vrider jag ner höger axel under vattnet. Är detta fel?

Precis när du sätter i höger hand ligger du ju och glider på vänstern och måste rotera över kroppen! Tror det är det Torbjörn menar! Den rotationen blir svår utan benspark!

Just så!

Får man vara jobbig och påpeka att Anders Olsson, som är totalförlamad från midjan och neråt simmade kalmar på 54.22. 🙂 Han kom in som 4:e simmare, bara en dryg minut efter dig, Torbjörn 😉