Quote from Håkan Öhling on 15 August 2009, 12:44haha 🙂 man får försöka mjuka upp vristen lite, Fredrik
(När Fredrik gick i min crawl-skola för några år sedan åkte han baklänges när vi övade benspark med platta :D)
haha 🙂 man får försöka mjuka upp vristen lite, Fredrik
(När Fredrik gick i min crawl-skola för några år sedan åkte han baklänges när vi övade benspark med platta :D)
Quote from Funbeat user on 16 August 2009, 09:16Du är inte ensam Fredrik! vi är fler som backar 🙂
Du är inte ensam Fredrik! vi är fler som backar 🙂
Quote from Funbeat user on 16 August 2009, 10:57Torbjörn var med och lärde mig crawla för några år sedan också (Fast det mins han nog inte). Resultatet är en princip obefintlig benspark.
Måste vara något med den crawlkursen 😀
Skämt åsido var kursen kanon! Men jag skulle nog behöva lite uppdatering
Torbjörn var med och lärde mig crawla för några år sedan också (Fast det mins han nog inte). Resultatet är en princip obefintlig benspark.
Måste vara något med den crawlkursen 😀
Skämt åsido var kursen kanon! Men jag skulle nog behöva lite uppdatering
Quote from ellen olsson on 16 August 2009, 11:07Vi gick inte samma kurs, Mathias.
Mitt problem är att jag inte kan sträcka vristen tiilräckligt mycket. Då åker man bakåt...
Vi gick inte samma kurs, Mathias.
Mitt problem är att jag inte kan sträcka vristen tiilräckligt mycket. Då åker man bakåt...
Quote from Funbeat user on 18 August 2009, 14:08Bensparken är ju själv motorn som i en båt så visst är det skillnad med en hyfsad benspark, i alla fall får jag en märkbar fartökning när jag sparkar. När jag blir trött i armarna glömmer jag ofta av bensparken men när jag sätter igång den igen går det ge
Bensparken är ju själv motorn som i en båt så visst är det skillnad med en hyfsad benspark, i alla fall får jag en märkbar fartökning när jag sparkar. När jag blir trött i armarna glömmer jag ofta av bensparken men när jag sätter igång den igen går det ge
Quote from Håkan Öhling on 18 August 2009, 14:12Mikael, när du sätter i höger hand orsakar det en vridning av kroppen åt andra hållet. Det måste du motverka på något sätt annars tappar du draget - benen är det enklaste. Prova att binda ihop fötterna en gång så känner du skillnaden.
Mikael, när du sätter i höger hand orsakar det en vridning av kroppen åt andra hållet. Det måste du motverka på något sätt annars tappar du draget - benen är det enklaste. Prova att binda ihop fötterna en gång så känner du skillnaden.
Quote from Funbeat user on 18 August 2009, 14:41hänger inte riktigt med här.
När jag sätter i höger hand så vrider jag ner höger axel under vattnet. Är detta fel?
hänger inte riktigt med här.
När jag sätter i höger hand så vrider jag ner höger axel under vattnet. Är detta fel?
Quote from Funbeat user on 18 August 2009, 16:44Precis när du sätter i höger hand ligger du ju och glider på vänstern och måste rotera över kroppen! Tror det är det Torbjörn menar! Den rotationen blir svår utan benspark!
Precis när du sätter i höger hand ligger du ju och glider på vänstern och måste rotera över kroppen! Tror det är det Torbjörn menar! Den rotationen blir svår utan benspark!
Quote from Håkan Öhling on 19 August 2009, 22:42Just så!
Just så!
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 22:54Får man vara jobbig och påpeka att Anders Olsson, som är totalförlamad från midjan och neråt simmade kalmar på 54.22. 🙂 Han kom in som 4:e simmare, bara en dryg minut efter dig, Torbjörn 😉
Får man vara jobbig och påpeka att Anders Olsson, som är totalförlamad från midjan och neråt simmade kalmar på 54.22. 🙂 Han kom in som 4:e simmare, bara en dryg minut efter dig, Torbjörn 😉