Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Måste man testa i princip ALLT innan man kan opereras? Jag har haft denna skiten i 7 månader nu och har testat det mesta tycker jag (ändrat löpsteget, bättre skor, ortopediska inlägg, vila, stretching, styrkeövningar, balansövningar). Jag går hos en sjukg

Men du har glömt att behandla orsaken till bekymret, enligt mig. Massage av vader samt vadbenet. vilket är otroligt effektivt.

håller med föregående.

det plus massor av stretching har hjälpt mig. nu stretchar jag ca 5 min på varje vad efter varje pass. det håller doktorn borta!

Testa FiveFingers, men skynda långsamt

Kompressions strumpor har du testat det ? Kanske kan hjälpa något.

Jag har vad man kan misstänka benhinneinflammation. Stretchar vaderna, både med rakt ben och böjt ben. Försöker stretcha framsidan också genom att rulla ihop en yoga-matta på golvet och sätta mig på knä över den med mattan under fotryggen och sedan luta m

Försök att kartlägga orsaken till problemet.

Jag hade stora problem med knän och benhinner för 3-4 år sedan och gick i tankarna att sluta springa helt. Då sprang jag endast på asfalt/grus och med uppbyggda skor som jag fick rekommenderade i löp butik (d

Vad gäller löpsteg och skor kan jag bara hålla med. Då jag har försökt få till en framfotsisättning i ett par uppbyggda skor, alltså medvetet sträckt foten för att landa rätt så har problemen med mina vader ökat.

Jag tänkte likadant och köpte därför ett

Jag har beställt ett par nike free 2.0, undra hur detta kommer att gå, om det kommer förvärra eller förbättra. Värt att testa dock 😀

Styrketräning har hjälpt mig. Du måste göra tåhävningar för att bygga upp musklerna i vader och fötter. Det tror jag på. Det och stretchning. Därefter måste man alltid prova att kuta och se hur det känns. Har man kvar problemet får man göra mer tåhävninga

12