Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 18:25Många löpare missar alternativ träning och det är minst lika viktigt som löpning om man inte ska få problem med benhinnor, hälsenor, lårmuskler och sånt.
Många löpare missar alternativ träning och det är minst lika viktigt som löpning om man inte ska få problem med benhinnor, hälsenor, lårmuskler och sånt.
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 20:04Att springa i omväxlande terräng och då menar jag inte asfalt, grus och elljusspår utan obanad terräng dvs över stenar, rötter, stockar och sten blir varje steg omväxlande och styrketräning för underbenet maximal. Personligen tror jag denna form av tränin
Att springa i omväxlande terräng och då menar jag inte asfalt, grus och elljusspår utan obanad terräng dvs över stenar, rötter, stockar och sten blir varje steg omväxlande och styrketräning för underbenet maximal. Personligen tror jag denna form av tränin
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 12:52Varit till Idrottscadecenturm i Uppsala idag och fick akupunktur för att bli av med det akuta i alla fall.
Som jag fattade det hela så fastnar fascian (väven runt muskeln) ihop med muskeln och när muskeln vill svälla så går det inte och det gör ont. När
Varit till Idrottscadecenturm i Uppsala idag och fick akupunktur för att bli av med det akuta i alla fall.
Som jag fattade det hela så fastnar fascian (väven runt muskeln) ihop med muskeln och när muskeln vill svälla så går det inte och det gör ont. När
Quote from Funbeat user on 16 November 2011, 22:16Sa han varför han var emot den minimalistiska löpstilen?
Sa han varför han var emot den minimalistiska löpstilen?
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 18:27Är det när muskeln växer som den trycker mot benhinnan eller bara när den blir blodfylld och sväller temporärt? Anledningen till varför jag undrar är något påstående man hör då och då att det inte går att bygga några benmuskler av löpning.
Är det när muskeln växer som den trycker mot benhinnan eller bara när den blir blodfylld och sväller temporärt? Anledningen till varför jag undrar är något påstående man hör då och då att det inte går att bygga några benmuskler av löpning.
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 08:40Är det inte så att pronation först blir ett problem när man använder uppbyggda skor?
Är det inte så att pronation först blir ett problem när man använder uppbyggda skor?
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 12:36När jag hade benhinneinflammation så slutade jag springa fullständigt i 3-4 månader och efter det så var min borta 🙂
När jag hade benhinneinflammation så slutade jag springa fullständigt i 3-4 månader och efter det så var min borta 🙂
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 18:09Jag har också haft enorma problem med benhinneinflammationer. Fick även som bucklor längs smalbenet som var ömma.
Gjorde lite som Mikael och testade ett par minimalistiska skor och började springa i dom och ta i trä men jag har inte haft några som helst
Jag har också haft enorma problem med benhinneinflammationer. Fick även som bucklor längs smalbenet som var ömma.
Gjorde lite som Mikael och testade ett par minimalistiska skor och började springa i dom och ta i trä men jag har inte haft några som helst
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 12:42Anledningen till att min sjukgymnast inte gillade den minimalistiska stilen var inte helt tydlig men jag upplevde det som delvis baserat på att det var en grej som skotillverkare och andra "hittar på" för att sälja mera och delvis baserat på att man verkl
Anledningen till att min sjukgymnast inte gillade den minimalistiska stilen var inte helt tydlig men jag upplevde det som delvis baserat på att det var en grej som skotillverkare och andra "hittar på" för att sälja mera och delvis baserat på att man verkl
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 13:03angående om det är när muskeln växer eller rör på sig så nämndes inte den frågeställningen utan det pratades enbart om att "när muskeln rör på sig ". Sen om det betyder växer eller rör på sig vet jag inte.
Kan också rapportera att jag efter första besök
angående om det är när muskeln växer eller rör på sig så nämndes inte den frågeställningen utan det pratades enbart om att "när muskeln rör på sig ". Sen om det betyder växer eller rör på sig vet jag inte.
Kan också rapportera att jag efter första besök