Quote from Guest on 21 June 2009, 21:42de senaste månaderna har jag har fått så otroliga problem med benhinnorna att varje gång jag ska springa så håller jag på att gråta bara efter 1 km av smärta. jobbigt när man springer med någon som säger åt en att fortsätta. vad jag än gör så gör det ont,
de senaste månaderna har jag har fått så otroliga problem med benhinnorna att varje gång jag ska springa så håller jag på att gråta bara efter 1 km av smärta. jobbigt när man springer med någon som säger åt en att fortsätta. vad jag än gör så gör det ont,
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 21:52springer man på hårt underlag så tar det mer på knäna och benhinnorna mm. så testa ( om det nu inte är det du gör) att springa på mjukare underlag, tex en barkbana eller dylikt.
om det nu är så att du springer på mjukt underlag men ändå får ont så kansk
springer man på hårt underlag så tar det mer på knäna och benhinnorna mm. så testa ( om det nu inte är det du gör) att springa på mjukare underlag, tex en barkbana eller dylikt.
om det nu är så att du springer på mjukt underlag men ändå får ont så kansk
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 21:53Vore jag dig så skulle jag vila tills det gått helt över. Och det tar säkert ett tag.
Vore jag dig så skulle jag vila tills det gått helt över. Och det tar säkert ett tag.
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 21:56jag har sprungit på asfalt, grus, grus på asfalt, grus på stig, bark, gräs inget hjälper och jag kan inte riktigt vila ut detta men jag ska försöka med lite annat
jag har sprungit på asfalt, grus, grus på asfalt, grus på stig, bark, gräs inget hjälper och jag kan inte riktigt vila ut detta men jag ska försöka med lite annat
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 22:07det är nog inte att rekommendera att springa coopers än, om du har benhinneinflammation så måste du vila 2 veckor minst ( har jag för mig) men om du verkligen måste så försök smörja med zon gel eller liknande det brukar hjälpa lite mot smärtan.
det är nog inte att rekommendera att springa coopers än, om du har benhinneinflammation så måste du vila 2 veckor minst ( har jag för mig) men om du verkligen måste så försök smörja med zon gel eller liknande det brukar hjälpa lite mot smärtan.
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 09:31En bra "kur" vid problem med benhinnorna är kyla och värme. Kyl de ömmande områdena tre gånger per dag under ca 15 min. Smörj sedan in områdena med tigerbalsam direkt efter kylning. Detta har i.a.f. haft god effekt för mig och föreslås på diverse forum oc
En bra "kur" vid problem med benhinnorna är kyla och värme. Kyl de ömmande områdena tre gånger per dag under ca 15 min. Smörj sedan in områdena med tigerbalsam direkt efter kylning. Detta har i.a.f. haft god effekt för mig och föreslås på diverse forum oc
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 09:37Vad jag skulle göra är att först göra mig av med den där som säger åt dig att fortsätta... Det gör ju inte mindre ont om man dessutom är förbannad... (H)
Vad jag skulle göra är att först göra mig av med den där som säger åt dig att fortsätta... Det gör ju inte mindre ont om man dessutom är förbannad... (H)
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 12:45Från en annan tråd... Dock verkar du ha rejält ont och inte bara känningar så vila först för tusan! Annars finns det lite tips på rehab nedan när det börjar kännas bättre.
Observera att det har funkat bättre för mig att springa vidare än att vila helt (
Från en annan tråd... Dock verkar du ha rejält ont och inte bara känningar så vila först för tusan! Annars finns det lite tips på rehab nedan när det börjar kännas bättre.
Observera att det har funkat bättre för mig att springa vidare än att vila helt (
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 12:54Mitt tips: Jag fick också ont när jag sprang på asfalt, men löste det ganska bra genom att springa några meter på vägkanten (alltså, utanför asfalten) och sedan några meter på asfalten. Det såg säkert ut som om jag var aspackad när jag vinglade fram och t
Mitt tips: Jag fick också ont när jag sprang på asfalt, men löste det ganska bra genom att springa några meter på vägkanten (alltså, utanför asfalten) och sedan några meter på asfalten. Det såg säkert ut som om jag var aspackad när jag vinglade fram och t
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 14:01angående detta med cooper så måste jag springa imorgon. vi ska ha test på jobbet (massa övningar för anställningstest för brandmän) och testerna är gjorda för mig det är bara jag som ska göra dem imorogn så jag kan inte säga det blir inget.
jag ska försö
angående detta med cooper så måste jag springa imorgon. vi ska ha test på jobbet (massa övningar för anställningstest för brandmän) och testerna är gjorda för mig det är bara jag som ska göra dem imorogn så jag kan inte säga det blir inget.
jag ska försö