Quote from Guest on 13 January 2013, 11:26Jag vet att det finns ungefär en miljard trådar om benhinneproblem här, och ja - jag har läst de flesta. Jag kan ändå inte komma ifrån viljan att få just mina besvär besvarade här.
Uppenbarligen har jag alltså problem med insidan av underbenen, dvs inte
Jag vet att det finns ungefär en miljard trådar om benhinneproblem här, och ja - jag har läst de flesta. Jag kan ändå inte komma ifrån viljan att få just mina besvär besvarade här.
Uppenbarligen har jag alltså problem med insidan av underbenen, dvs inte
Quote from Jonny Persson on 13 January 2013, 11:36Det jag skulle provat redan för tre år sen om jag vore i din sits är att gå till en idrottsläkare.
Det jag skulle provat redan för tre år sen om jag vore i din sits är att gå till en idrottsläkare.
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 12:06Marcus - har Du något tips på läkare? Även jag givetvis vill bli frisk, så är jag student och har inte ekonomisk möjlighet att lägga ett antal tusen på läkarbesök/naprapater/etc.. 🙁
Marcus - har Du något tips på läkare? Även jag givetvis vill bli frisk, så är jag student och har inte ekonomisk möjlighet att lägga ett antal tusen på läkarbesök/naprapater/etc.. 🙁
Quote from Jonny Persson on 13 January 2013, 12:24Du har ju t.ex. Idrottskliniken i Råsunda eller Carter Farrell här i Stockholm som båda är lätta att få tid hos. Alla idrottsläkare jag har varit hos har varit anslutna till försäkringskassan och då blir det ju aldrig större totalkostnad på ett år än högk
Du har ju t.ex. Idrottskliniken i Råsunda eller Carter Farrell här i Stockholm som båda är lätta att få tid hos. Alla idrottsläkare jag har varit hos har varit anslutna till försäkringskassan och då blir det ju aldrig större totalkostnad på ett år än högk
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 13:08Jag har en teori om orsaken till dessa problem (lånat från annat håll).
Egentligen borde inte musklerna som sitter mot skenbenet bli ansträngda av löpning. De behövs ju i första hand för att tippa foten uppåt. Men det är intressant om man studerar olika
Jag har en teori om orsaken till dessa problem (lånat från annat håll).
Egentligen borde inte musklerna som sitter mot skenbenet bli ansträngda av löpning. De behövs ju i första hand för att tippa foten uppåt. Men det är intressant om man studerar olika
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 13:09Själv masserade jag dessa bucklor med framgång. Naprapaten hade ett finger med i spelet också. Golfboll och tennisboll för att komma åt bra.
Själv masserade jag dessa bucklor med framgång. Naprapaten hade ett finger med i spelet också. Golfboll och tennisboll för att komma åt bra.
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 13:55Lars - intressant teori! Det är inget jag själv har tänkt på, men däremot hört talas om problematiken vid hälisättningen och muskeln som du nämnder. Jag kikar just nu på ett par Merrell trail glove, och kanske springa mer trail för att på så sätt få ett b
Lars - intressant teori! Det är inget jag själv har tänkt på, men däremot hört talas om problematiken vid hälisättningen och muskeln som du nämnder. Jag kikar just nu på ett par Merrell trail glove, och kanske springa mer trail för att på så sätt få ett b
Quote from Ulrika Ekelund on 13 January 2013, 20:14Jag tror Lars är helt rätt ute. Har även hört detta på en föreläsning. Försök ha avslappnade fotleder under löpning var rådet vi fick.
Mina benhinneproblem försvann med en enkel stretchmetod, och det var tydligen flera som testade den med gott resultat:
Jag tror Lars är helt rätt ute. Har även hört detta på en föreläsning. Försök ha avslappnade fotleder under löpning var rådet vi fick.
Mina benhinneproblem försvann med en enkel stretchmetod, och det var tydligen flera som testade den med gott resultat:
Quote from Funbeat user on 13 January 2013, 21:43Ska absolut prova allt som skrivits! Märker nu när jag masserar benet att det känns som en muskel mellan stora vadmuskeln och skenbenet, som liksom går längs med skenbenet. Den är större (och gör ondare) på vänsterbenet än högerbenet. Kanske det ha med pr
Ska absolut prova allt som skrivits! Märker nu när jag masserar benet att det känns som en muskel mellan stora vadmuskeln och skenbenet, som liksom går längs med skenbenet. Den är större (och gör ondare) på vänsterbenet än högerbenet. Kanske det ha med pr
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 13:10Bör kanske tillämpas att smärtpunken är ca 1 cm "lång" och sitter en knapp cm under knät. Idag känns det lite svullet, och muskeln som sitter mellan skenbenet och den stora vadmuskeln (ingen aning om anatomiska benämningar) är större på det onda benet än
Bör kanske tillämpas att smärtpunken är ca 1 cm "lång" och sitter en knapp cm under knät. Idag känns det lite svullet, och muskeln som sitter mellan skenbenet och den stora vadmuskeln (ingen aning om anatomiska benämningar) är större på det onda benet än