Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag vill ha en racercykel men killen säger att det är onödigt. Han säger emot mig på precis allt angående racercyklar. Hybriden duger gott åt mig, du är inte på den nivån, det går inte fortare med racer, det är onödiga pengar bla bla bla.

Hjälp mig övert

Räsercykel är bra för att den:
- är lätt => snabba accelerationer och lättare i backarna,
- har bockstyre => du kan variera din sittställning på VÄLDIGT många sätt,
- har lättväxlade reglage => ger snabba och säkra växlingar precis när du behöver dem,
- h

En hybrid kan vara helt olämplig när vi talar om längre turer, flatbarstyret ger ingen variation i sittpositioner, och kan skapa problem med smärtor i rygg, nacke, armar och händer.
Kör du långt bör du använda racer eller cyclocross (med släta däck) som ä

Favoriten är 3-timmarspass.

Klart du ska ha en racer! Basta!
+3 timmars turer är en kalasmotivering, med hjälp av ovan talare.

Har du ingen egen vilja? Det är bara till att köpa det man vill ha.

hej!!
En racercykel för mig var som dag & natt till skillnad från min brukscykel. Ändå köpte jag en begagnad racer vilket jag ångrar mig lite.Det finns så otroligt bra nya racercyklar som är väldigt prisvärda.
Även carboncyklarna börjar komma ner i hyfsad

Det var Porsche som konstruerade Baggen.

Egentligen överkurs med argument, räcker det inte med att det är en till cykel? Som är snabbare o snyggare.

Racercykel har man när man tränar på att cykla på landsväg, MTB kör man i skogen med, standardcykel och hybrid använder man till kortare cykelpendling. CX kan du köpa om du bor på landet och vill kombinera landsvägskörning med möjlighet att köra på grusvä