Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 12:01Susse, hör dig för med cykelklubb eller folk du känner om det inte finns någon som har en racer som du kan få testa. Efter det lär du nog vara så motiverad och entusiastisk att du borde kunna övertala honom!!
Susse, hör dig för med cykelklubb eller folk du känner om det inte finns någon som har en racer som du kan få testa. Efter det lär du nog vara så motiverad och entusiastisk att du borde kunna övertala honom!!
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 12:31Kul tråd.
Sliter själv med frågan. Cross? Racer? Harva på med med den cykel vi har ...
Stilla fråga bara, vad får man om man sätter bockstyre på en hybrid? Det är väl inte bockstyret enbart som gör racern till racer?
Förra året var jag inne lite på en
Kul tråd.
Sliter själv med frågan. Cross? Racer? Harva på med med den cykel vi har ...
Stilla fråga bara, vad får man om man sätter bockstyre på en hybrid? Det är väl inte bockstyret enbart som gör racern till racer?
Förra året var jag inne lite på en
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 12:36En räser är snyggare, det är det bästa argumentet. En bra och snygg cykel gör cyklingen roligare, och då cyklar man mer.
Sen tillhör jag den som tycker en bra beg cykel är (snyggare o) roligare än en billig ny cykel, men det kan man ju diskutera länge ..
En räser är snyggare, det är det bästa argumentet. En bra och snygg cykel gör cyklingen roligare, och då cyklar man mer.
Sen tillhör jag den som tycker en bra beg cykel är (snyggare o) roligare än en billig ny cykel, men det kan man ju diskutera länge ..
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 12:45Det är bl.a. ramgeometrin som skiljer Racer/cross/hybrid från varandra.
Hybriden är perfekt för den snabbpendlande "cityslickern" med en upprätt körsstil som ger översikt i intensiv statstrafik.
Racern är perfekt för långåkaren med vätternrundan eller t
Det är bl.a. ramgeometrin som skiljer Racer/cross/hybrid från varandra.
Hybriden är perfekt för den snabbpendlande "cityslickern" med en upprätt körsstil som ger översikt i intensiv statstrafik.
Racern är perfekt för långåkaren med vätternrundan eller t
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 12:49Lite grann funderar jag över racrars "fältmässighet" jag har inte letat rätt på bästa vägarna än precis, och med jämna mellan rum hamnar man på diverse märkliga vägar med grus och sprucken asfalt, förutom att jag i nuläget måste ta mig genom förbi labyrin
Lite grann funderar jag över racrars "fältmässighet" jag har inte letat rätt på bästa vägarna än precis, och med jämna mellan rum hamnar man på diverse märkliga vägar med grus och sprucken asfalt, förutom att jag i nuläget måste ta mig genom förbi labyrin
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 12:52Är du säker på att det inte är du som är vinglig? Tävlingscyklar håller för stora påfrestningar.
Är du säker på att det inte är du som är vinglig? Tävlingscyklar håller för stora påfrestningar.
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 12:57Klart jag är vinglig, ramen tror jag på, det är hjulen jag är misstänksam emot.
Klart jag är vinglig, ramen tror jag på, det är hjulen jag är misstänksam emot.
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 12:58Köp bättre hjul då.
Det brukar jag göra.
Köp bättre hjul då.
Det brukar jag göra.
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 12:58Hur ofta då?
Hur ofta då?
Quote from Funbeat user on 31 March 2010, 13:06Jag har tre sorters cyklar. MTB för skogen, hybrid för pendling till jobbet och racer för landsvägskörning.
Innan jag köpte min racer tyckte jag det var ganska tråkigt att cykla landsväg på min hybrid, men sedan jag köpte racern längtar jag ofta efter at
Jag har tre sorters cyklar. MTB för skogen, hybrid för pendling till jobbet och racer för landsvägskörning.
Innan jag köpte min racer tyckte jag det var ganska tråkigt att cykla landsväg på min hybrid, men sedan jag köpte racern längtar jag ofta efter at