Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Tänkte göra marathondebut och springa i Berlin 2013. Men nu hann jag ju inte ens boka upp mig.

Är det någon som kan rekommendera något alternativ? Gärna efter sommaren men inte för långt in på hösten.

Ska cykla vätternrundan, så vill inte att det

Det finns många bra maror i september/oktober. Om du specificerar vad du har för önskemål är det lättare att ge tips. Snabb bana, mycket publik, bra organisation, lågt pris, fin stad?

Ett tips är att gå in på FB:s loppkalender för 2012. Loppen brukar gå

Som vanligt: Lausanne! (H:) Välorganiserad, dock inte så mycket publik mellan byarna och flacka backar här och var (vilket jag snarare tyckte var skönt).

BILD:http://www.pure-runners.com/wp-content/uploads/2010/10/lausanne_marathon.jpg

Oh, Lausanne såg väldigt vackert ut!

Lago di Garda, dit ska jag nästa höst 🙂

Varför la du upp den bilden, Anna?
Nu blev jag ju sugen på att åka dit och springa.

Loppet går till helgen, du hinner! 😉

Gå in på Berlin Marathons hemsida från den 5 november (tror jag det var). Eftersom det här var en "föranmälan" kommer nog inte alla slutföra anmälan med betalningen. Håll uppsikt på hemsidan som sagt.

Jag sprang Göteborg Marathon på min debut vilket passade mig. Gott om utrymme på banan, lagom temperatur ute, vätskestationer med vatten, sportdryck, cola etc var 4e km.

Men kanske ingen bra bana ifall du tror att du kommer behöva publiktryck och många

Massor med bra tips, tack!

Ska hänga på låset den 5e och se om man kan få någon plats på Berlin.

Tanken att Berlin skulle vara bra är att det är lätt att ta sig dit, snabb bana (bra för mara-debut?), hört att det ska va riktigt bra publiktryck och många