Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej, Vi ska springa Berlin Marathon nästa helg. Har vi någon som sprungit där som har lite tips och råd. Vi vill både ha trevligt och klara våra mål. Maggan 3.48 och Christer 3.30

Jag sprang Belin maraton för två år sedan. Banan är snabb pga att den är extremt flack. Men 42 km är ändå 42 km så tipset är att gå ut försiktigt. Ett maratonlopp lär börja efter 30 km så då kan ni öka om det finns krafter kvar!

Jag ska dit i år och åka

Tack för tipset Jonas, fick för mig att inlines också var på söndagen. Vi har startnr 7067 och 25021 och uppskattar allt wsom får en att piggna till vid 36 km...Suck. Lycka till på inlinesmaran Jonas!! 🙂

Oj kul som tusan, inte utan att man blir avis. Men Lidingöloppet är ju inte så trist heller 🙂

Lidingö är inte alls dumt. Fast jag själv har dåliga erfarenheter från förra året. Enda gången i min korta löparkarriär som jag drabbats av kramp, kämpade med detta i över en mil men tog mig slutligen i mål på ett närmast pinsamt sätt. Stapplingslöpandes!

Väderprognos inför helgens Berlinmaraton:
23-24 grader och mestadels soligt.

Verkar lovande.
/Jonas

Lite för varmt tycker vi allt.... men vi startar redan kl 9 på morgonen så då är det säkert svalt och skönt.

Allt packat och klart. Nu beger vi oss snart söderut.

LYCKA TILL Christer.
Hoppas löpningen går bra och att du når ditt mål!!

Väntar du på mig

Lycka till själv Maggan, jag håller alla tummar jag har för dig och ser fram mot att du hejar på mig vid målgången!!!!