Quote from Guest on 8 March 2013, 14:37Hej
Jag har läst en massa marathontrådar här på funbeat och det finns ju massor av nyttigt där, men jag startar denna egoistiska tråd för att förhoppningsvis få lite tips som passar just mig och min bakgrund.
Jag har tänkt att satsa på att klara av sub
Hej
Jag har läst en massa marathontrådar här på funbeat och det finns ju massor av nyttigt där, men jag startar denna egoistiska tråd för att förhoppningsvis få lite tips som passar just mig och min bakgrund.
Jag har tänkt att satsa på att klara av sub
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 14:47Hej Andreas.
Då har vi samma mål med Berlin Marathon, men det kommer att vara mitt tredje Marathon. Först är mitt mål Sub 3:10 i Stockholm.
Jag har läst många trådar, men även många böcker t ex "Advandced Maraton Training" och Running Formulas av Jack
Hej Andreas.
Då har vi samma mål med Berlin Marathon, men det kommer att vara mitt tredje Marathon. Först är mitt mål Sub 3:10 i Stockholm.
Jag har läst många trådar, men även många böcker t ex "Advandced Maraton Training" och Running Formulas av Jack
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 14:50Hej Mats
Vad roligt, då ska jag följa din träning och Stockholms maraframfart. Lycka till.
Jag har hört mycket gott om Marcus bok och ska nog införskaffa den, jag har dock så mycket lättare för att läsa forum och internet än att ta mig tid att läsa papp
Hej Mats
Vad roligt, då ska jag följa din träning och Stockholms maraframfart. Lycka till.
Jag har hört mycket gott om Marcus bok och ska nog införskaffa den, jag har dock så mycket lättare för att läsa forum och internet än att ta mig tid att läsa papp
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 15:07Jag har ju inte nått ned till 3h men sprungit Berlin. Jag hade ambitionen under 3:15 men kom in på 3:23 vilket var samma som min tid på SM, Vädret på SM var ju katastrof med 4 grader och 18 m/s vind och regn. Berlin var fantastiska förutsättningar, så giv
Jag har ju inte nått ned till 3h men sprungit Berlin. Jag hade ambitionen under 3:15 men kom in på 3:23 vilket var samma som min tid på SM, Vädret på SM var ju katastrof med 4 grader och 18 m/s vind och regn. Berlin var fantastiska förutsättningar, så giv
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 15:33Tack för tipset Robert.
Tror du inte att det kan varit just att du steg upp onödigt tidigt och kanske sov för lite som påverkade negativt? Varför gick du upp så tidigt, när bör man vara vid starten?
Jag tar till mig av tipset och får ta och köra mycket
Tack för tipset Robert.
Tror du inte att det kan varit just att du steg upp onödigt tidigt och kanske sov för lite som påverkade negativt? Varför gick du upp så tidigt, när bör man vara vid starten?
Jag tar till mig av tipset och får ta och köra mycket
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 15:34Hej! Du kan definitivt klara sub 3. När jag gjorde det hade jag ungefär samma tider som dig:
10k: 38:45
21k: 1:24Min normala veckodos var 50-60k och sista typ 8v ökade jag till 80-90k, men då bestod kanske 75% av de milen av kvalitetspass. Och då framf
Hej! Du kan definitivt klara sub 3. När jag gjorde det hade jag ungefär samma tider som dig:
10k: 38:45
21k: 1:24
Min normala veckodos var 50-60k och sista typ 8v ökade jag till 80-90k, men då bestod kanske 75% av de milen av kvalitetspass. Och då framf
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 15:46Kul att höra G-man! Vilket lopp klarade du sub 3? Grattis!
De där passen lär ge pannben! De där passen ska jag verkligen satsa på. Hur lång vila på de två första passen rekomenderar du och vilket tempo bör jag ligga på i resp pass?
Kul att höra G-man! Vilket lopp klarade du sub 3? Grattis!
De där passen lär ge pannben! De där passen ska jag verkligen satsa på. Hur lång vila på de två första passen rekomenderar du och vilket tempo bör jag ligga på i resp pass?
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 15:59Jag ville vara väl förberedd. Åkte från hotellet vid 7 tiden och var framme vid starten strax efter 8. Mycket folk och en ganska lång bit att gå från tunnelbanan.
Jag vet av erfarenhet att jag behöver starta att dricka kaffe ung 3 h innan jag måste ge mi
Jag ville vara väl förberedd. Åkte från hotellet vid 7 tiden och var framme vid starten strax efter 8. Mycket folk och en ganska lång bit att gå från tunnelbanan.
Jag vet av erfarenhet att jag behöver starta att dricka kaffe ung 3 h innan jag måste ge mi
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 16:01Det var länge sedan.. Växjö 2005 närmare bestämt.
Börja lite lugnt med säg: 3x3k/1k joggvila. och bygg vidare. Min marafas (7-8v) såg ut nåt sånt här:
Må: vila
Ti: Marafart (3x5k/1k), tot 22k
On: vila
To: Marafart (3-4x5k), tot 20-23k
Fr: vila
Lö: 6-8x1
Det var länge sedan.. Växjö 2005 närmare bestämt.
Börja lite lugnt med säg: 3x3k/1k joggvila. och bygg vidare. Min marafas (7-8v) såg ut nåt sånt här:
Må: vila
Ti: Marafart (3x5k/1k), tot 22k
On: vila
To: Marafart (3-4x5k), tot 20-23k
Fr: vila
Lö: 6-8x1
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 16:08Här har du mitt träningsprogram inför Frankfurt 2010. Persade med 2:30 och kom i mål på 2:51:57.
Ha det som riktmall, men var smart och försiktig, följ inte slaviskt och betänk att jag sprungit i 10 år.https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AgSxrG
Här har du mitt träningsprogram inför Frankfurt 2010. Persade med 2:30 och kom i mål på 2:51:57.
Ha det som riktmall, men var smart och försiktig, följ inte slaviskt och betänk att jag sprungit i 10 år.