Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Otroligt tacksam för detta G-Man! Tack!

Har inga tips till dig Andreas! Men önskar dig ju super mycket lycka till i din nya utmaning! Så kör bara kör!!

Men jag hoppas ju att du satsar på vasaloppet nästa år också, då kanske jag får se din rygg istället för tvärtom! Sen vill jag ju ha sällskap

jag kan nästan säga om du får vara hel och frisk och lägger ner lite tid på träningen ,träna på rätt sätt kan du komma ner på sub2.50

som jag ser det så, behöver du mer distansträning första 2-3 månader för vänja kroppen och sen fart uthållighet.
tex.

dag1. pass1. 5km lugnt+pass2. 12km distans stegrande fart
dag2. pass1. 5km lugnt+pass2. 15km distans stegrande fart
dag3 18-22km
dag4.

Håller med G-man att pass i tänkt marafart är väldigt viktiga de sista veckorna och i Marcus träningscehman finns de pass som beskrivs ovan. Joggvilan mellan intervallerna skall gå relativt fort. Typ bara 30 Sek långsammare än marafart. Dessutom innehål

Tonni, verkligen tack för alla tips. Jag vet ju att du verkligen vet vad du talar om och tar till mig av alla tips och förslag på upplägg.

Kul att du tror att 2.50 vore möjligt, jag vore sjukt nöjd med att klara sub 3 och kommer mer satsa på att klara d

ok, förstår, men tror ändå att du kommer till slut ligga närmare sub2.50 än sub3.
tro på dig själv och ha tålamod.

men som jag sa så långpass i stege kommer du ha nytta av. det kommer visa mycket hur din träning utvecklar sig vecka efter vecka. så att t

Bra tips. Jag följer Anders Szalkais maraton.se gratis 3h-program. Än så länge funkar det hyfsat. Jag har också klarat milen sub40. 5k bana 17:39. Stockholm mara 2010 2:11.

2011 3:11

12