Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBeställa skor! (råd behövs)
You need to log in to create posts and topics.

Jag har varit runt på varenda intersport, team sport och stadium i stan nu och ingen av dem tar in st 42 i damskor. Team Sportia var nog mest hjälpsamma men inga skor blev det.

Lite osäker på vad jag ska beställa, efter mätt min sko varerar jag enligt di

Tänk på att det bör vara utrymme för tårna i löparskor. Själv har jag 1,5-2 storlekar större, annars så trycker det på naglarna. Risken att de blir blå så dom lossnar efter en halvmara.

Dum fråga kanske, men kan du inte använda herrskor?

Ok, färgerna skiljer lite, men annars bör det ju vara samma. I alla fall om du köper av en handlare som kan löpskor. T.ex. Löplabbet, eller Runners Store.

Vet inte om de finns i Luleå, men köp på nätet

Herrskor är alldeles för breda, som skokartonger på fötterna, jag har ganska smala fötter. Stukningarna kommer som brev på posten.
Tack och lov blev det bara en jumboblåsa på stortån, nageln är kvar.
Verken RS eller löplabbet finns i Luleå men efter att s

Mina Adidas Supernova (någon version, från förra året tror jag) var jag inte alls nöjd med. Dom var mjuka och behagliga att springa i, ganska böjliga och sådär. Men den känslan höll rätt dåligt tyckte jag, redan efter mindre än ett år och dom började låta

Lioa, om du ändå ska beställa på nätet rekommenderar jag någon av de engelska nätbutikerna. Du sparar hundratals kronor på det.

Tillägg: Kolla här t ex http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=601619

Buttericks har väl clownskor? 😉

Hur är det med rätten att skicka tillbaka och säga större storlek (eller mindre)?
Det har jag nämligen undrat över väldigt mkt.

När jag köpte skor i en av affärerna här i stan och var lite tveksam
" det går bra att ta hem dem och pröva lite på ngn kilom

Inov-8 har en del för kvinnor: http://www.inov-8.com/Products-Search-By-Features.asp?PG=PG1&PFID=261&L=26

Nöjd med mina Mudclaw 270.

Inov-8 har jättesmala skor så om du bara går upp i storlekarna så...