Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBilliga millopp
You need to log in to create posts and topics.

Ett tips är att arrangera ett själv. Det är inte så krångligt. Du kan skapa ett lopp precis som du vill att det ska vara och glädja andra. Lyckas du fixa några funktionärer kan du delta själv också.

Blodomloppen är väl sällan kontrollmätta?

Jag vet inte hur det är med de övriga, men Linköpings är det. Det är också störst :/

Det är lite varierande nivå på mätningarna av Blodomloppet.

Ja hur det är med det, är en annan femma. Något du kan utveckla?

Inte så mycket att utveckla egentligen. Alla är inte kontrollmätta på korrekt sätt och då varierar längden en del.

Ja då undrar jag såklart vilka som inte är korrekt kontrollmätta, men det kan ju kallas skvaller, så det kanske inte är så lyckat att skriva ut ... men samtidigt undrar jag då vad korrekt kontrollmätning innebär jämfört med när den inte är det?

Är loppet korrekt kontrollmätt så står det normalt sett på tävlingsinbjudan. Så det är bara att surfa runt på de olika Blodomloppen och titta om du är nyfiken. Jag vet till exempel att Uppsalas är mätt med GPS och det är inte korrekt.

För läsning om korr

Blodomloppet i Västerås i fjol var inte kontrollmätt med resultatet att banan var 300 meter för lång, Detta bad dock arrangören Västerås friidrott om ursäkt för på sin hemsida efteråt.

"Banan är kontrollmätt (10 000 m) av SFIF Förbundsbanmätare Gunnar Holm april 2009."