Quote from j sollerman on 20 November 2009, 08:33Tvivlar på att Gustav är intresserad av en damcykel..
Tvivlar på att Gustav är intresserad av en damcykel..
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 11:59Jannike har en poäng.
Och varför skulle inte Silvas cykel passa? Vet vi köparens mått? För mig är det ganska omöjligt att sitta bra på en damcykel så om nu inte Kalle vet nåt vi andra inte vet borde väl frågan vara - vad är måtten på cykeln resp cykliste
Jannike har en poäng.
Och varför skulle inte Silvas cykel passa? Vet vi köparens mått? För mig är det ganska omöjligt att sitta bra på en damcykel så om nu inte Kalle vet nåt vi andra inte vet borde väl frågan vara - vad är måtten på cykeln resp cykliste
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 12:02Tyvärr är sadel och styre oftast helt utanför tredje standardavvikelsen på normalfördelningskurvan gällande XY-mått
Tyvärr är sadel och styre oftast helt utanför tredje standardavvikelsen på normalfördelningskurvan gällande XY-mått
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 12:23Varför ska då tjejer/damer behöva köpa herrcyklar?
Om det är så omöjligt för killar med en damcykel - eller funkar det om man byter styre och sadel? eller är det monteringspositionen som är fel?
Varför ska då tjejer/damer behöva köpa herrcyklar?
Om det är så omöjligt för killar med en damcykel - eller funkar det om man byter styre och sadel? eller är det monteringspositionen som är fel?
Quote from ellen olsson on 20 November 2009, 12:28De damspecifika cyklarna är vanligtvis för små för att det ska vara möjligt att få till en vettig sittposition för en stor del av den manliga populationen med hjälp av serietillverkade komponenter...
De damspecifika cyklarna är vanligtvis för små för att det ska vara möjligt att få till en vettig sittposition för en stor del av den manliga populationen med hjälp av serietillverkade komponenter...
Quote from j sollerman on 20 November 2009, 12:42Hur många damer på tex SM kör på damracers?
Hur många damer på tex SM kör på damracers?
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 13:15Tänker du på senior-SM så är det väldigt få och garanterat ingen medaljvinnare.
De har cyklar som vanligtvis är custombyggda o med 53/39. De har sadlar som passar deras gullegumpar.Menar du Vet-SM är det några som kör med WSD och allt från kompakt till
Tänker du på senior-SM så är det väldigt få och garanterat ingen medaljvinnare.
De har cyklar som vanligtvis är custombyggda o med 53/39. De har sadlar som passar deras gullegumpar.
Menar du Vet-SM är det några som kör med WSD och allt från kompakt till
Quote from j sollerman on 20 November 2009, 13:20Tänkte på seniorerna.
Tänkte på seniorerna.
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 13:30Men hur är det då (för att ta en klassisk frågeställning) med de småväxta killarna och de långa damerna?
Jag är 177 cm lång vilket innebär att jag knappast ska ha ramstorlek "small" ... däremot kanske min kroppsgeometri skiljer sig från en genomsnittlig m
Men hur är det då (för att ta en klassisk frågeställning) med de småväxta killarna och de långa damerna?
Jag är 177 cm lång vilket innebär att jag knappast ska ha ramstorlek "small" ... däremot kanske min kroppsgeometri skiljer sig från en genomsnittlig m
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 13:32Det handlar mer om korta ovanrör, annan utrustning och färgsättning.
Det handlar mer om korta ovanrör, annan utrustning och färgsättning.