Quote from Guest on 2 November 2009, 20:43Nån som har tips på läkare som kan fixa läkarintyg inför marathon till humant pris?
Jag behöver ett till Paris marathon nästa år, och min vanliga vårdcentral ville ha 750 pix för besväret. Känns som att nån borde kunna göra det billigare. Det är inget av
Nån som har tips på läkare som kan fixa läkarintyg inför marathon till humant pris?
Jag behöver ett till Paris marathon nästa år, och min vanliga vårdcentral ville ha 750 pix för besväret. Känns som att nån borde kunna göra det billigare. Det är inget av
Quote from Funbeat user on 2 November 2009, 20:53Nej, det har jag inte, men det är ju löjligt att ta ut 750. Jag fick mitt av min läkarmottagning här i Stockholm på 10 min efter att läkaren intervjuat mig om min hälsa och träning samt lyssnat på hjärtat/lunrna och tagit blodtryck. kostnad? 240 kr.
Nej, det har jag inte, men det är ju löjligt att ta ut 750. Jag fick mitt av min läkarmottagning här i Stockholm på 10 min efter att läkaren intervjuat mig om min hälsa och träning samt lyssnat på hjärtat/lunrna och tagit blodtryck. kostnad? 240 kr.
Quote from ellen olsson on 2 November 2009, 21:01En triathlonlicens är billigare.
Ett franskt läkarintyg är också billigare. För några år sedan kostade det 30 Euro.Det brukar ofta gå att få skriva på en s.k. "décharge" som fritar arrangören från allt ansvar.
En triathlonlicens är billigare.
Ett franskt läkarintyg är också billigare. För några år sedan kostade det 30 Euro.
Det brukar ofta gå att få skriva på en s.k. "décharge" som fritar arrangören från allt ansvar.
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 07:39Gör en egen.
Skriv den på svenska dessutom.
Fransyskor + fransmän är helmysiga.Jag har testat den metoden också.
Vad de skrattar.Tycker att de i stället borde ha att man kunde redovisa resultat från andra lopp.
Förstlingar OK med medicinskt certifika
Gör en egen.
Skriv den på svenska dessutom.
Fransyskor + fransmän är helmysiga.
Jag har testat den metoden också.
Vad de skrattar.
Tycker att de i stället borde ha att man kunde redovisa resultat från andra lopp.
Förstlingar OK med medicinskt certifika
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 13:52Läkarintyg är vad som krävs, annat duger inte. Fransk läkare hinner jag nog inte besöka, men att skriva själv kan man ju alltid göra 🙂 Men jag är för laglydig för sånt.
Har iaf avbokat tiden hos läkaren som ville ha 750, får hoppas jag hittar nån annan
Läkarintyg är vad som krävs, annat duger inte. Fransk läkare hinner jag nog inte besöka, men att skriva själv kan man ju alltid göra 🙂 Men jag är för laglydig för sånt.
Har iaf avbokat tiden hos läkaren som ville ha 750, får hoppas jag hittar nån annan
Quote from ellen olsson on 3 November 2009, 19:04Har du frågat arrangören om alternativ? Jag har kört en hel del lopp och tävlingar - cykel, löpning och längdskidor - i Frankrike och licens har alltid räckt hittills.
Har du frågat arrangören om alternativ? Jag har kört en hel del lopp och tävlingar - cykel, löpning och längdskidor - i Frankrike och licens har alltid räckt hittills.
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 19:11Jag skrev oxså en själv ...samt stämplade med en massa stämplar från Kolarmora behandlingshem...typ inkommande post å liknande. Skrev under med mitt rätta namn å utan nån läkarbeteckning å allt rullade bara på.;);)
Jag skrev oxså en själv ...samt stämplade med en massa stämplar från Kolarmora behandlingshem...typ inkommande post å liknande. Skrev under med mitt rätta namn å utan nån läkarbeteckning å allt rullade bara på.;);)
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 22:37Helt OT:
Fransmän är förtjusta i officiella handlingar etc.
För många år sen åkte en bekant omkring i Frankrike, gick in på fina restauranger och sa till hovmästarn på stapplig franska att han kom från den svenska tidningen "Körkort", och höll på att gö
Helt OT:
Fransmän är förtjusta i officiella handlingar etc.
För många år sen åkte en bekant omkring i Frankrike, gick in på fina restauranger och sa till hovmästarn på stapplig franska att han kom från den svenska tidningen "Körkort", och höll på att gö
Quote from ellen olsson on 3 November 2009, 23:00Clusterpost...
Clusterpost...
Quote from ellen olsson on 3 November 2009, 23:00Vad gäller officiella handlingar så är många länder mer byråkratiska än vad vi är i Sverige.
...och åker man till Storbritannien så kan man fortfarande få passet stämplat. Att släppa sargen och gå med i Schengen skulle kunna göra en del för att få bort de
Vad gäller officiella handlingar så är många länder mer byråkratiska än vad vi är i Sverige.
...och åker man till Storbritannien så kan man fortfarande få passet stämplat. Att släppa sargen och gå med i Schengen skulle kunna göra en del för att få bort de