Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBilligt läkarintyg Göteborg?
You need to log in to create posts and topics.

Numera ja, så är inte Sverige värst.
Jag var med på funktionalismens värsta period 60-70-talen och en bit in på 80-talet.
Vi t.o.m. exporterade "skiten".

Alltnog har jag i år deltagit i 3 lopp i Frankrike. ( Totalt genom åren bra över 50. )

På ett av de

När var detta?

Den franska _lagen_ som kräver licens eller läkarintyg trädde i kraft 2001 om jag kommer ihåg rätt.

Sedan 2001 har det blivit runt 20 lopp i Frankrike.
Inget med officiellt läkarintyg.

De flesta har sunt förnuft. Även fransmän.

Tillägg.
En gång höll det på att gå snett.
Då klev runt 20 fransyskor och fransmän fram och sa:
Får inte svensken vara med så

Har fått kontakt med en läkare här på funbeat som lovat göra det för en billig peng 🙂

Prexisen tvärt emot mig på ett lopp i södra Frankrike K-G...
40 franska tjejer å killar gick då ut å sa : "Ska Svensken vara med då åker vi hem..?!" Kul att så många är engerade liksom.;););)

Jag förstår vinken:

Du nämnde mitt namn och alla i Frankrike känner ju MIG.

Var du så dum får du ju skylla dig själv.

Skall springa Nice-Cannes marathon nu i november. Visste inte vart jag skulle vända mig för läkarintyget, så jag ringde runt lite.

Fick napp hos Dr. Anders Blomberg, Karl Gustavsgatan 7. http://www.doktorblomberg.se

Jag fick ett läkarintyg, enligt loppets mal

Inför Milano marathon fick jag ett papper som jag tog med mig till min "vanliga" läkare som gjorde enkelt EKG och tog blodtryck. Påskrivet och klart för samma pengar som ett vanligt läkarbesök..

Fast det är egentligen rätt komiskt det där.. läkarintyg vid marathonlopp.. Men när jag skulle springa SwissAlpine 79,1km i alperna, med högsta punkt uppe på 2730m - nej då behövdes inget läkarintyg. 😉

De låter liken ligga kvar till tjällossningen.