Quote from Guest on 27 September 2013, 14:51Hej,
Jag behöver ha ett läkarintyg på att få springa ett maraton i Frankrike (lagkrav), och vårdcentralerna har en månads kö för besök. Företagsvården gick inte. Den första privata aktören ville ha 1100:- och göra EKG, trots att jag hävdade motsatsen. Hu
Hej,
Jag behöver ha ett läkarintyg på att få springa ett maraton i Frankrike (lagkrav), och vårdcentralerna har en månads kö för besök. Företagsvården gick inte. Den första privata aktören ville ha 1100:- och göra EKG, trots att jag hävdade motsatsen. Hu
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 15:01Gå till din vanliga vårdcentral. Kostade mig ca 300:- i våras (Handens vårdcentral inför Paris marathon).
Gå till din vanliga vårdcentral. Kostade mig ca 300:- i våras (Handens vårdcentral inför Paris marathon).
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 15:11Hej, jag har utövat en del sport i frankrike och det enda de franska läkarna brukar göra för att ge ut ett sådant intyg är att kolla blodtryck, lyssna på lungorna och kolla reflexerna lite snabbt och fråga om man har några allvarliga problem vid sportutöv
Hej, jag har utövat en del sport i frankrike och det enda de franska läkarna brukar göra för att ge ut ett sådant intyg är att kolla blodtryck, lyssna på lungorna och kolla reflexerna lite snabbt och fråga om man har några allvarliga problem vid sportutöv
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 15:39Såg nu att du säger att det är en månads kö hos vårdcentralen. Det verkar osannolikt. Försök med en annan vårdcentral i kommunen.
Såg nu att du säger att det är en månads kö hos vårdcentralen. Det verkar osannolikt. Försök med en annan vårdcentral i kommunen.
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 16:47Är du med i en klubb ansluten till SFIF ( Svenska Friidrottsförbundet ) be att få deras nummer hos RF ( Riksidrottsförbundet ).
T. ex. 1634
Till detta lägger du ditt personnummer.
Skicka detta till arrangören och skriv att det är ditt licensnummer.
Bru
Är du med i en klubb ansluten till SFIF ( Svenska Friidrottsförbundet ) be att få deras nummer hos RF ( Riksidrottsförbundet ).
T. ex. 1634
Till detta lägger du ditt personnummer.
Skicka detta till arrangören och skriv att det är ditt licensnummer.
Bru
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 18:13Jag har provat tre olika vårdcentraler med samma resultat, 2-4 veckors kö.
Jag är ej med i en klubb.
Jag har en tid på Sollentunahälsan på måndag, men EKG är som sagt onödigt dyrt, i så fall får jag se det som ett extra värde.
Jag ska kolla med några
Jag har provat tre olika vårdcentraler med samma resultat, 2-4 veckors kö.
Jag är ej med i en klubb.
Jag har en tid på Sollentunahälsan på måndag, men EKG är som sagt onödigt dyrt, i så fall får jag se det som ett extra värde.
Jag ska kolla med några
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 18:24Gå med i en klubb för den goda sakens skull.
Det finns klubbar med låg årsavgift.
Har en;
"Vi Som Springer - hellre än bra"
Årsavgift - 100 svenska kronor.Tror det finns gratisklubbar.
Gå med i en klubb för den goda sakens skull.
Det finns klubbar med låg årsavgift.
Har en;
"Vi Som Springer - hellre än bra"
Årsavgift - 100 svenska kronor.
Tror det finns gratisklubbar.
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 14:24Jag fixade ett läkarintyg inför Paris Marathon 2010.
Funktionärerna tittade inte ens på lappen...snopet..men det betyder ju att du kan skriva vad som helst på lappen om du har tur. Det handlar ju bara om att friskriva sig ansvar.
Jag fixade ett läkarintyg inför Paris Marathon 2010.
Funktionärerna tittade inte ens på lappen...snopet..men det betyder ju att du kan skriva vad som helst på lappen om du har tur. Det handlar ju bara om att friskriva sig ansvar.
Quote from Funbeat user on 2 October 2013, 07:06Det brukar vara snabb och bra service hos Björn Alber (www.genesishealth.se), du får dock lägga 500 spänn. Fast å andra sidan kan du få en del roliga anekdoter och annorlunda tips på köpet 😉
Det brukar vara snabb och bra service hos Björn Alber (www.genesishealth.se), du får dock lägga 500 spänn. Fast å andra sidan kan du få en del roliga anekdoter och annorlunda tips på köpet 😉
Quote from Funbeat user on 2 October 2013, 08:17Jag fick göra tjugo djupa knäböj också på läkarbedömningen inför ett lopp i Frankrike. Det utlöste varken svår andnöd eller förmaksflimmer, så jag blev godkänd.
Jag fick göra tjugo djupa knäböj också på läkarbedömningen inför ett lopp i Frankrike. Det utlöste varken svår andnöd eller förmaksflimmer, så jag blev godkänd.