Quote from Guest on 20 November 2007, 16:07Hej
Jag har det senaste året köpt 4 par nya löparskor i olika märken alla utprovade på löplab med kompetent personal. Mitt problem är att jag får ruggiga blåsor framför allt på sidan av innerfoten bredvid trampdynan. Jag har provat att tejpa, olika sorte
Hej
Jag har det senaste året köpt 4 par nya löparskor i olika märken alla utprovade på löplab med kompetent personal. Mitt problem är att jag får ruggiga blåsor framför allt på sidan av innerfoten bredvid trampdynan. Jag har provat att tejpa, olika sorte
Quote from Funbeat user on 20 November 2007, 16:17Fotbäddar.
Fotbäddar.
Quote from Urban Nilsson on 20 November 2007, 16:19Jag fick blåsor när jag skaffade fotbäddar. Härda ut, huden blir härdad.
Jag fick blåsor när jag skaffade fotbäddar. Härda ut, huden blir härdad.
Quote from Funbeat user on 20 November 2007, 16:28Ja inte får man vackra fötter av löpning.... Fattas en "pektånagel" och båda stortånaglarna har varit svarta sedan i somras. Under söndagens långpass lossnade båda stortånaglarna (förutom precis vid nagelbandet) så nu glappar dom upp och ner som två svart
Ja inte får man vackra fötter av löpning.... Fattas en "pektånagel" och båda stortånaglarna har varit svarta sedan i somras. Under söndagens långpass lossnade båda stortånaglarna (förutom precis vid nagelbandet) så nu glappar dom upp och ner som två svart
Quote from Funbeat user on 20 November 2007, 16:30Sedan jag fick fotbäddar i cykelskorna så har alla små bekymmer med ömma fossingar försvunnit och fossingarna mår bättre.
Sedan jag fick fotbäddar i cykelskorna så har alla små bekymmer med ömma fossingar försvunnit och fossingarna mår bättre.
Quote from Camilla Höög on 20 November 2007, 16:33Smörja in med fotsalva nästan varje dag så håller de sig mjuka och fina. Löparstrumpor är ett måste. Sedan ska skorna sitta som en smäck och varken trycka eller glappa någonstans.
Ibland kommer det någon blåsa om jag kör riktigt långt och länge...>3hUtö
Smörja in med fotsalva nästan varje dag så håller de sig mjuka och fina. Löparstrumpor är ett måste. Sedan ska skorna sitta som en smäck och varken trycka eller glappa någonstans.
Ibland kommer det någon blåsa om jag kör riktigt långt och länge...>3h
Utö
Quote from Funbeat user on 20 November 2007, 16:40Larvig fråga kanske men tips på bra löparstrumpor? Jag har använt "seger" men de funkar inte på mina så känsliga tassar tyvärr.
Larvig fråga kanske men tips på bra löparstrumpor? Jag har använt "seger" men de funkar inte på mina så känsliga tassar tyvärr.
Quote from Urban Nilsson on 20 November 2007, 16:41Fotbäddar är iläggsulor som man gjuter efter dina fötter. Utmärkta för att ev kompensera löpstegsisättningsfel.
EDIT: Snörar du åt ordentligt? Om det gör ont på fotryggen så hoppa över de hålen i skon och dra åt så inte foten far runt i skon när du sprin
Fotbäddar är iläggsulor som man gjuter efter dina fötter. Utmärkta för att ev kompensera löpstegsisättningsfel.
EDIT: Snörar du åt ordentligt? Om det gör ont på fotryggen så hoppa över de hålen i skon och dra åt så inte foten far runt i skon när du sprin
Quote from Funbeat user on 20 November 2007, 16:41Fotbäddar är lösa innersulor gjorda efter en gipsavgjutning av dina fossingar som sedan anpassas efter skorna.
Jag har bäddar till cykelskor, promenadskor och vandringskängor.
Det enda positiva med diabetes är att man får dem på remiss.Kostnad för fotb
Fotbäddar är lösa innersulor gjorda efter en gipsavgjutning av dina fossingar som sedan anpassas efter skorna.
Jag har bäddar till cykelskor, promenadskor och vandringskängor.
Det enda positiva med diabetes är att man får dem på remiss.
Kostnad för fotb
Quote from Camilla Höög on 20 November 2007, 16:59Jag kör själv med Seger-strumpor. Du får gå till en löparbutik och kolla. Vissa tycker om tunna modeller. Personligen föredrar jag de något tjockare.
Sportslick är en skavsårskräm (förebyggande) som kanske kan fungera för dig. Finns bland annat hos http:
Jag kör själv med Seger-strumpor. Du får gå till en löparbutik och kolla. Vissa tycker om tunna modeller. Personligen föredrar jag de något tjockare.
Sportslick är en skavsårskräm (förebyggande) som kanske kan fungera för dig. Finns bland annat hos http: