Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 07:53Det var nog precis just ett sådant fall min gamle instruktör tänkte på när han sade att det fanns lägen när blåsan satt så illa till att det var bättre att punktera den 🙂
Det var nog precis just ett sådant fall min gamle instruktör tänkte på när han sade att det fanns lägen när blåsan satt så illa till att det var bättre att punktera den 🙂
Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 08:29det var nog det 😉
det var nog det 😉
Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 08:53Haha, mycket pannben i den här tråden, kul!
Jag hatar att springa med blåsor och punkterar dem alltid innan jag springer. Jag köper resonemanget att de nog läker långsammare dock men jag är tvungen och det har funkat ganska bra faktiskt. Om man känner si
Haha, mycket pannben i den här tråden, kul!
Jag hatar att springa med blåsor och punkterar dem alltid innan jag springer. Jag köper resonemanget att de nog läker långsammare dock men jag är tvungen och det har funkat ganska bra faktiskt. Om man känner si
Quote from Elias Engqvist on 20 April 2009, 14:06Fet salva före och ordentlig omgång igen sen efter duschen är perfekt för att slippa blåsor. (Bra skor, dvs såna som passar dina fötter, är också nödvändigt)
Fet salva före och ordentlig omgång igen sen efter duschen är perfekt för att slippa blåsor. (Bra skor, dvs såna som passar dina fötter, är också nödvändigt)
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 12:06Jag kör ett compeed på mina blåsor. Och sen springer vidare utan några som helst känningar.
Jag kör ett compeed på mina blåsor. Och sen springer vidare utan några som helst känningar.
Quote from Catharina Brattlin on 21 April 2009, 12:18Bra löparstrumpor är också bra att ha samt att man är noga med fotvården. 🙂
Har aldrig haft några blåsor, så några andra tips har jag inte.
Bra löparstrumpor är också bra att ha samt att man är noga med fotvården. 🙂
Har aldrig haft några blåsor, så några andra tips har jag inte.
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 13:16Jag vill understryka vikten av att hitta rätt skor och i rätt storlek. Man ska inte behöva acceptera att få skavsår och blåsor, inte ens på marathon- och ultralopp.
Jag har avverkat ett stort antal modeller och fabrikat (jo, det har förstås kostat en sl
Jag vill understryka vikten av att hitta rätt skor och i rätt storlek. Man ska inte behöva acceptera att få skavsår och blåsor, inte ens på marathon- och ultralopp.
Jag har avverkat ett stort antal modeller och fabrikat (jo, det har förstås kostat en sl
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 15:48Japp - om en blåsa riskerar att springa är det bättre att punktera den själv. Åsså på med Compeed.
Japp - om en blåsa riskerar att springa är det bättre att punktera den själv. Åsså på med Compeed.
Quote from Elias Engqvist on 21 April 2009, 18:20springa? 🙂
springa? 🙂
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 20:23*fnissar* Avslöjad vad mitt huvud är fullt av... 😀
Spricka menade jag naturligtvis....
*fnissar* Avslöjad vad mitt huvud är fullt av... 😀
Spricka menade jag naturligtvis....