Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumOrienteringBlåsor under foten.. tips?
You need to log in to create posts and topics.

Skaffa riktiga strumpor. Det finns en annan diskussion här på Funbeat som har diskuterat "dubbla" sockor.

Om du har några andra skor, så testa dem. Jag brukar också få skav där ibland med nya skor. Det brukar försvinna efter ett tag när man får lite hår

Har du möjligtvis utprovade inlägg i skorna???
I så fall kan du gå tillbaka med dom och se till att dom slipar till inläggen, det är ett vanligt problem.

Nope, inga inlagg i skorna, men special skor for att kompensera pronering sa det kan vara det.

Ska prova dubbla strumpor. Kan/ska man springa med blasor eller vanta ut dem eller satta pa compad plaster?

Ja gör det, för skor med extra pronationsstöd har ju extra stöd just i valvet.
Du har inte testat med speciella löparstrumpor?
Dom är ju gjorda i funktionsmaterial och man blir inte så fuktig om fötterna, som också kan orsaka blåsor. 😉

Nina: Ja, jag tycker det funkar bra att springa med Compeed blåsplåster.

Men det kan vara ganska dyrt i längden med dessa plåster.
Bra strupor som jag själv har testat om du är intresserad är Bola och Seger. Bola använder jag mest. Men det finns hur mycket bra grejer som helst.

Tejpa eller använd Sportslick. Det är en fet kräm som du smörjer in fötterna med innan löppassen. Funkar jättebra för mig i alla fall. Du hittar den på http://www.litepac.com/. Lycka till.

Jag menade inte att man skulle använda blåsplåster i förebyggande syfte, utan när olyckan redan är ett faktum. Blåsplåstret sitter som berget och ska sitta kvar tills det ramlar av själv. Så SÅ dyrt blir det inte. Om jag ska springa med en blåsa brukar ja

> Blåsplåstret sitter som berget och ska sitta kvar tills det ramlar av själv. Så SÅ dyrt blir det inte.

För mig så lossnar de rätt snabbt om jag gör något som genererar svett. Jag måste använda Leukoplast för att ge dem en chans att sitta kvar. Tur att

Jag säger som du Fredrik, hur mycket jag än värmer fast dem och har mig efter alla konstens regler så får jag dem inte att sitta kvar i en vecka. Måste säga att de var bättre förr, då hade man ständigt sådana där saker på fötterna under fotbolls-säsongen