Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBlöta löparskor???
You need to log in to create posts and topics.

Efter gårdagens löptur i regnet har mina skor inte torkat ännu... Vilket är bästa torktipset? Kan man stoppa tidningspapper i? Förstör man skorna i tvättstugans torksskåp?

Skulle gärna vilja ha dem i eftermiddag igen 🙂 Löpmotivation skall tas tillvara

Papper och låt dem självtorka. Inte sätta dem över element eller i torkskåp, då torkar gummit ut.

Regnar det nu är det väl bara att snöra på sig dem blöta och kuta, de lär ju bli blöta igen ändå 🙂

Ja, men det problemet har jag ju med i dag! Ställer mina på ett torrt ställe med god luftväxling så är dom fit for fight i em igen.
Jepp, go with the flow!

Ja Lady, absolut, lite blöta gör ingenting, ingenting alls.

Ta bara på ett par justa ullstrumpor eller i supermaterial som det inte gör ngt om det blir fuktigt från början.

Jag brukar snöra upp snörningen (utan att lossa) och dra upp plösen så mycket det går, sen tar jag ut innersulorna och låter dem torka separat.

Min mamma häller alltid gula ärter (okokta, torkade) i blöta skor. Jag gör det ibland, men oftast så springer

Ja, ärtmetoden minns jag med. Min mamma körde med den. Minns också
att hon använde ärtorna flera gånger. Hade dom i en bunke. Om jag inte missminner mig, ett tips hon saxsade ur gp el så.
Jag var ute på en jättefin vända just. Sprang till den kommunala b

Smidigare än tidningspapper och ärtor och minst lika bra:

http://www.dampire.com/shop.php?action=cat&category_id=0000000007

Riktigt blöta skor får dock en dust med skotorken först.
Normalfuktiga skor brukar oftast bli tillräckligt torra av att stå torr

Aadu: Det verkar varit en superhärlig löprunda! Min egen planerade blev inte av, ty jag brände mitt lår med strykjärnet och var tvungen att åka in till stan och apoteket för att köpa kompresser.... Jag får ta en tur imorgon istället.... bra tips att spri

Oj, nää de låter ju inget kul alls med strykjärnet. Men positivt är kanske att löparskorna hinner torka tills imorgon! 🙂