Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBlöta löparskor???
You need to log in to create posts and topics.

I höstas var det ovanligt blött i Sundsvallstrakten, och dessutom var det höst länge innan snön kom. Vi skaffade en blåsande skotork till alla tränings- skidskor då, det bästa vi kunnat göra för inomhusmiljön 😉 Det var dessutom jätteskönt när det var ka

Men vad är det då för skillnad på skotorkare och vanligt torkskåp (som ju ovan nämnt förstör löparskorna)??

En skotork blåser bara inuti skorna, och dessutom inte lika varmt som ett torkskåp kan göra (iallafall gör inte min skotork det).

Mitt torkskåp går att temperaturinställa... men det kanske inte spelar ngn roll?

Om det är luftigt snarare än hett borde det fungera, tycker jag...

Jag kör skotorken bara inuti skorna (inifrån och ut), och aldrig en evighet, dom får självtorka sista biten. Ungefär 45 min på kvällen, stå över natten, torr på morgonen. Det funkar för oss, och skorna varken krymper eller delar sig.. En till anledning t

Luftigt tror jag är lösningen. Luftigt och med omsättning på luften.
Brukar ställa minna uppe på nån bokhylla i ett välvädrat rum. Där torkar dom mycket snabbare än tex nere på golvet i hallen. Luftomsättning är a och o.

Vad tror ni om att sätta skorna på värmegolv kombinerat med tidningspapper?

Jag tror generellt att värme över inomhustemperatur bör undvikas! Jag brujkar ta ur sulorna och sedan rulla ihop en tidning och stoppa i vardera skon. Sedan brukar jag se till att skorna ligger på sidan, så att det inte samlas kall, blöt fukt längst ner s

Kör också skotork & tycker det funkar bra.
Funderar på att köpa ett par skor till att byta med, så har man ju alltid ett par torra.