Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBli snabbare på Ursviks 15 km
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag har sprungit Ursvik 15 km några gånger nu.

De fem gångerna jag har sprungit har jag fått följande tider:
89, 91 (sprang fel), 84, 87, 87

I går när jag fick min näst bästa tid sprang jag lugnt (6 min tempo) de första 10 och sedan ökade jag de s

Då sprang vi samma lopp igår! Jag är absolut ingen expert, men jag skulle vilja tipsa om att träna lite back-intervaller. (Om du inte redan kör det alltså..) Man blir ju bra på det man tränar, så spring en del terräng och kanske lite extra back-träning.

Spring finalen i höst med gemensam start, då går det fort! Sanslöst skoj att försöka hänga på folk som är bättre än en själv! Mer fartlek än så blir det inte...

Många äro de som blivit ägda av Xtremen... Man måste tänka; det är jag som bestämmer här! Det är jag som bestämmer i första backen, det är jag som kontrollerar min mjölksyra, det är jag som hushåller med krafterna. Och har man sprungit banan så många gång

Hej!

Frida.. jag som tänkt att det ska bli lättare! 😀

Jag får köra lite mer backe och .. sedan våga springa fortare kanske?

I går blev jag omsprungen efter 10 km av en kille som lät som om han höll på att dö. (Jag ökade precis då han sprang förbi frå

Nu kommer jag att borra lite med kniven i magen på den här frågan. Jag tror att man kan tjäna en del tid på att springa Xtremen ofta. Det är då man lär sig att "äga" banan. När man sedan har sprungit den ett antal gånger, med inte allt för lång tid mellan

Morra tror jag absolut är en bra idé. 😀

Sedan gäller väl standardsvar 1A: Man blir bra på det man tränar på.

Just när det gäller de två allra värsta backarna så är jag övertygad på att man tjänar på att gå där. Det går inte snabbare att försöka springa

Igår var min tredje omgång på banan i år och det verkar gå tre minuter fortare varje gång (90, 87, 84).

Jag tror det ligger någonting i att det gäller att våga. Våga springa på från början och lita på att man tar sig runt. Våga i nerförsbackarna. Våga hä

Spännande läsning.

Att gå i de brantaste partierna ca 4 st har gjort att jag plockat hem nytt pers två ggr i rad. Att utnyttja rörelseenergin nerför och släppa på är oxå en konst men oxå givande.

Tror du gör rätt i att testa olika upplägg typ negativ-

Jag sprang Ursvik en gång i våras när jag var och hälsade på en kompis i Stockholm. Jag tog det mycket lugnt uppför och tryckte på utför, och hoppades helt enkelt på att banan skulle ta slut snart =) Om jag får chans att springa någon mer gång kommer jag

12