Quote from Guest on 22 July 2011, 10:03Jag har vid olika tillfällen haft problem med mina knän. Att bära tunga saker i trappor har inte fungerat, på länge, utan knäskydd. När jag springer har jag behövt knäskydd på asfalt och när jag börjat efter långa uppehåll, säg de första fem rundorna.
Nu
Jag har vid olika tillfällen haft problem med mina knän. Att bära tunga saker i trappor har inte fungerat, på länge, utan knäskydd. När jag springer har jag behövt knäskydd på asfalt och när jag börjat efter långa uppehåll, säg de första fem rundorna.
Nu
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 10:13Hur gör det ont och vad är tanken att knäskyddet ska göra för dig?
Hur gör det ont och vad är tanken att knäskyddet ska göra för dig?
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 10:31Knäskydden är tänkta att stabilisera knäna. Eftersom det, tidigare, har blivit bättre efter några pass har jag trott att det haft med muskulaturen som stöttar knät att göra.
Hm, hur det gör ont. Det börjar på utsidan om knäskålen och känns genom knät hor
Knäskydden är tänkta att stabilisera knäna. Eftersom det, tidigare, har blivit bättre efter några pass har jag trott att det haft med muskulaturen som stöttar knät att göra.
Hm, hur det gör ont. Det börjar på utsidan om knäskålen och känns genom knät hor
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 10:35Det låter ju jättemkt som löparknä (ITBS). Jag tror inte knäskyddet kan hjälpa med det, ditt problem är en kombination av styrka i sidled, tajta muskler, dåliga fötter, eller dåliga skor.
Googla lite på det och kolla om det känns bekant. Löparknä SPRINGER
Det låter ju jättemkt som löparknä (ITBS). Jag tror inte knäskyddet kan hjälpa med det, ditt problem är en kombination av styrka i sidled, tajta muskler, dåliga fötter, eller dåliga skor.
Googla lite på det och kolla om det känns bekant. Löparknä SPRINGER
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 10:56Eftersom att jag själv tillhör kategorin livslång rehab på knä så måste jag instämma i föregående råd. Knäskydd tar inte bort problemet det kan på sikt möjligtvis förvärra. När du är smärtfri kan jag rekommendera att du kör samma rehabprogram som efter en
Eftersom att jag själv tillhör kategorin livslång rehab på knä så måste jag instämma i föregående råd. Knäskydd tar inte bort problemet det kan på sikt möjligtvis förvärra. När du är smärtfri kan jag rekommendera att du kör samma rehabprogram som efter en
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 11:35Eftersom du har problem även när du inte springer, så undrar jag om löparknä räcker som förklaring. Jag tror ett ganska vanligt fel är att man tar för mycket av lasten med främre lårmusklerna, vilket ger en snedbelastning på knät. Sätesmusklerna behöver h
Eftersom du har problem även när du inte springer, så undrar jag om löparknä räcker som förklaring. Jag tror ett ganska vanligt fel är att man tar för mycket av lasten med främre lårmusklerna, vilket ger en snedbelastning på knät. Sätesmusklerna behöver h
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 12:48Knän är kluriga. Liksom Sonny så har jag vetat detta senaste 50 åren.
På 80-talet när jag började springa på nytt rekommenderades jag knäskydd.
Det föll ej väl ut. Det blev för mycket friktion.
Så jag använde dem när jag sov.
Klart bättre.Annat jag
Knän är kluriga. Liksom Sonny så har jag vetat detta senaste 50 åren.
På 80-talet när jag började springa på nytt rekommenderades jag knäskydd.
Det föll ej väl ut. Det blev för mycket friktion.
Så jag använde dem när jag sov.
Klart bättre.
Annat jag
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 12:52Tack Erik, klockrent! =/
Hittade på samma gång som jag läste om löparknä ett par övningar för att stretcha och stärka.
Jag glömde posta det här innan och nu såg jag att flera andra delat med sig. Tack så mycket, jag ska läsa era inlägg så fort jag hinne
Tack Erik, klockrent! =/
Hittade på samma gång som jag läste om löparknä ett par övningar för att stretcha och stärka.
Jag glömde posta det här innan och nu såg jag att flera andra delat med sig. Tack så mycket, jag ska läsa era inlägg så fort jag hinne
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 13:02K-G, du lärde dej vadå om backkrön?
K-G, du lärde dej vadå om backkrön?
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 13:42När man/jag springer uppför har jag ett löpsteg.
När jag springer utför har jag ett annat.
Om övergången går för fort så hinner inte kroppen/min kropp med.Om backen slutar med ett plant underlag blir risken mindre, men finns likafullt.
Det är kul at
När man/jag springer uppför har jag ett löpsteg.
När jag springer utför har jag ett annat.
Om övergången går för fort så hinner inte kroppen/min kropp med.
Om backen slutar med ett plant underlag blir risken mindre, men finns likafullt.
Det är kul at