Quote from Funbeat user on 19 July 2012, 15:14Frågan är om Axelsson kommer finnas kvar för evig då han är avstäng på livstid?
Frågan är om Axelsson kommer finnas kvar för evig då han är avstäng på livstid?
Quote from Funbeat user on 19 July 2012, 15:31Vad är problemet med det? Läs o begrunda
http://oijer.blogspot.se/2010/01/manniskan-nicklas-axelsson.html
Vad är problemet med det? Läs o begrunda
http://oijer.blogspot.se/2010/01/manniskan-nicklas-axelsson.html
Quote from Funbeat user on 19 July 2012, 16:13Förstår inte varför man ska kladda ner gärningen med hans personlighet i övrigt. Skilj på sak och person.
Det är helt oväsentligt om den som dopar sig är en i övrigt underbar person som haft svårigheter i livet eller om det är en odräglig idiot som glidit
Förstår inte varför man ska kladda ner gärningen med hans personlighet i övrigt. Skilj på sak och person.
Det är helt oväsentligt om den som dopar sig är en i övrigt underbar person som haft svårigheter i livet eller om det är en odräglig idiot som glidit
Quote from Funbeat user on 19 July 2012, 16:37Jag har svårt att förstå folks "hat" mot honom för att han har dopat sig.
Jag känner flera som har dopat sig och även tävlat emot men jag har ingen anledning att hata dom. De har gjort ett val och jag har gjort ett annat i den "frågan".
Jag har svårt att förstå folks "hat" mot honom för att han har dopat sig.
Jag känner flera som har dopat sig och även tävlat emot men jag har ingen anledning att hata dom. De har gjort ett val och jag har gjort ett annat i den "frågan".
Quote from Funbeat user on 19 July 2012, 18:13Henriks inlägg är ju en önskan om att vi bör se mildare på dopning eftersom de som dopar sig också är människor/mänskliga. Vilket nog de flesta redan känner till och har med i sina ställningstaganden mot fusket, så den upplysningen är lite yxskaftig.
Per
Henriks inlägg är ju en önskan om att vi bör se mildare på dopning eftersom de som dopar sig också är människor/mänskliga. Vilket nog de flesta redan känner till och har med i sina ställningstaganden mot fusket, så den upplysningen är lite yxskaftig.
Per
Quote from Funbeat user on 19 July 2012, 19:05Det är möjligt att du tolkar Öijers blogg på det sättet.
Jag uppfattar inte att han vill ha mildare straff utan snarare en fråga kring "hatet" mot folk&fä som dopar sig. De flesta har aldrig och kommer aldrig att syssla med cykelsport som professionella.
Det är möjligt att du tolkar Öijers blogg på det sättet.
Jag uppfattar inte att han vill ha mildare straff utan snarare en fråga kring "hatet" mot folk&fä som dopar sig. De flesta har aldrig och kommer aldrig att syssla med cykelsport som professionella.
Quote from ellen olsson on 19 July 2012, 19:35Ja, underligt nog så verkar hatet i det här landet många gånger vara betydligt större gentemot dopade idrottare jämfört med grova brottslingar som verkligen förstör andra personers liv.
Ja, underligt nog så verkar hatet i det här landet många gånger vara betydligt större gentemot dopade idrottare jämfört med grova brottslingar som verkligen förstör andra personers liv.
Quote from Funbeat user on 19 July 2012, 20:45Jag tror det är ytterst få som hatar personerna men många som hatar fusk. Och jag tror inte någon ogillar en fuskare med tankarna "Han dopade sig...då är han säkert en taskig kompis och en usel familjefar". Så att försöka mildra de starka åsikterna kring
Jag tror det är ytterst få som hatar personerna men många som hatar fusk. Och jag tror inte någon ogillar en fuskare med tankarna "Han dopade sig...då är han säkert en taskig kompis och en usel familjefar". Så att försöka mildra de starka åsikterna kring
Quote from Funbeat user on 19 July 2012, 21:04Det finns ganska många på nätet som spyr galla över personerna och en del är mer än lite obalanserade i sina uttalandena om personerna.
Det finns ganska många på nätet som spyr galla över personerna och en del är mer än lite obalanserade i sina uttalandena om personerna.