Quote from Guest on 13 July 2009, 19:49Om ni kollar på min träning så ser ni att jag kör programmet couch to 5k, och har 3 veckor kvar. Det verkar som jag skulle kunna klara 5 km under 30 minuter, men vill gärna kapa några minuter till innan blodomloppet. Hur lägga upp det? Har ju bara 2 vecko
Om ni kollar på min träning så ser ni att jag kör programmet couch to 5k, och har 3 veckor kvar. Det verkar som jag skulle kunna klara 5 km under 30 minuter, men vill gärna kapa några minuter till innan blodomloppet. Hur lägga upp det? Har ju bara 2 vecko
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 19:59Du kommer nog att kapa en del av tiden per automatik bara av det faktum att det är ett lopp, så jag skulle nog inte göra så stora förändringar i träningen de där sista två veckorna. Kanske lägga in lite längre sträcka ett pass/vecka (då känns 5km kortare
Du kommer nog att kapa en del av tiden per automatik bara av det faktum att det är ett lopp, så jag skulle nog inte göra så stora förändringar i träningen de där sista två veckorna. Kanske lägga in lite längre sträcka ett pass/vecka (då känns 5km kortare
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 20:11Loppet är en torsdag(20 aug), ta bara ett lungt fint pass på måndagen den veckan o sen vila mig i form inför torsdagen?
Loppet är en torsdag(20 aug), ta bara ett lungt fint pass på måndagen den veckan o sen vila mig i form inför torsdagen?
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 21:43ja, jag skulle inte springa ti-on om loppet var på to
ja, jag skulle inte springa ti-on om loppet var på to
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 01:27Jag tog också 2 vilodagar innan mitt första 5 km lopp. Det kändes bra för benen på löpdagen.
Jag tog också 2 vilodagar innan mitt första 5 km lopp. Det kändes bra för benen på löpdagen.
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 10:24Samma här som för övriga. Vila sista dagarna före loppet.
(eller.. vila och vila, nu ljuuugde jag. Jag klättrade klippa helgen före och mitt lopp gick på en tisdag, så jag var rejält mör i benen, men jag sprang iaf inte dagarna före... 😉 )
Samma här som för övriga. Vila sista dagarna före loppet.
(eller.. vila och vila, nu ljuuugde jag. Jag klättrade klippa helgen före och mitt lopp gick på en tisdag, så jag var rejält mör i benen, men jag sprang iaf inte dagarna före... 😉 )
Quote from Kicki Ing on 3 August 2009, 19:54Jag har också börjat använda programmet och är nyfiken på en fortsättning, Couch to 10k. Vet någon om man kan få tag på det också??
Jag har också börjat använda programmet och är nyfiken på en fortsättning, Couch to 10k. Vet någon om man kan få tag på det också??
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 20:33Vet inte om det finns ett "couch to 10k", men finns ju andra program här på funbeat för 10 km.
Te.x detta:
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=1010
Vet inte om det finns ett "couch to 10k", men finns ju andra program här på funbeat för 10 km.
Te.x detta:
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=1010
Quote from Funbeat user on 3 August 2009, 21:30..och på maraton.se och på iform.se och på tjejmilens sida har de också program för olika upplägg för att nå en mil (och även att nå milen under vissa tider).
..och på maraton.se och på iform.se och på tjejmilens sida har de också program för olika upplägg för att nå en mil (och även att nå milen under vissa tider).
Quote from Kicki Ing on 4 August 2009, 09:05Men jag vill gärna ha musiken också - och en röst som talar om när det är dags att avbryta... det är kanonbra!
Men jag vill gärna ha musiken också - och en röst som talar om när det är dags att avbryta... det är kanonbra!