Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBlodomloppet 5 km om 5 veckor
You need to log in to create posts and topics.

12

Om ni kollar på min träning så ser ni att jag kör programmet couch to 5k, och har 3 veckor kvar. Det verkar som jag skulle kunna klara 5 km under 30 minuter, men vill gärna kapa några minuter till innan blodomloppet. Hur lägga upp det? Har ju bara 2 vecko

Du kommer nog att kapa en del av tiden per automatik bara av det faktum att det är ett lopp, så jag skulle nog inte göra så stora förändringar i träningen de där sista två veckorna. Kanske lägga in lite längre sträcka ett pass/vecka (då känns 5km kortare

Loppet är en torsdag(20 aug), ta bara ett lungt fint pass på måndagen den veckan o sen vila mig i form inför torsdagen?

ja, jag skulle inte springa ti-on om loppet var på to

Jag tog också 2 vilodagar innan mitt första 5 km lopp. Det kändes bra för benen på löpdagen.

Samma här som för övriga. Vila sista dagarna före loppet.

(eller.. vila och vila, nu ljuuugde jag. Jag klättrade klippa helgen före och mitt lopp gick på en tisdag, så jag var rejält mör i benen, men jag sprang iaf inte dagarna före... 😉 )

Jag har också börjat använda programmet och är nyfiken på en fortsättning, Couch to 10k. Vet någon om man kan få tag på det också??

Vet inte om det finns ett "couch to 10k", men finns ju andra program här på funbeat för 10 km.
Te.x detta:
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=1010

..och på maraton.se och på iform.se och på tjejmilens sida har de också program för olika upplägg för att nå en mil (och även att nå milen under vissa tider).

Men jag vill gärna ha musiken också - och en röst som talar om när det är dags att avbryta... det är kanonbra!

12