Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningbo litet träna mycket
You need to log in to create posts and topics.

12

tack peter 🙂 skall kika på det med.. alltid bra ju 🙂

Brukar försöka skölja ur kläderna direkt efter passet, sen får de lufttorka innan (om) de hamnar i tvätten.

ingen som tänker på sina skor?? för en skoförsäljare sa att det är inte slitaget som gör sönder skon utan fukten som inte torkas ur

Christer: Jag alternerar mellan 6 par skor beroende på vad/var jag ska springa. Jag plockar alltid ur sulorna, och om de är genomblöta stoppar jag ner lite tidningspapper som får suga upp den värsta vätan innan skotorkare åker ner i dem.

Skorna torkar fortare med tidningspapperbehandling om de är riktigt blöta (knyckla fulla med tidningspapper, låt stå en stund, knyckla i nytt papper osv. tills de är lite mer lagom torra för att lufttorka). Övriga kläder hade jag nog sköljt upp (fast jag

skall testa tidningspapper då 🙂 är det därför man skall premunera på tidningar alltså 😉

David skrev ju skovärmare - är han osynlig? Det tipset är dessutom väldigt, väldigt bra. Rekommenderas!

Jag tänkte inte på skorna eftersom mina tar slut av löpningen långt innan ev fuktslitage

Jag håller med de som tipsat om att slänga kläderna i duschen medan man duschar (gärna trampa på dem som på en vingård i Frankrike :-)) och trycka in tidningspapper i skorna.

Dessa tips är också de mest miljövänliga (L)

Blev uttittad redan för 30 år sedan.
Åkte många mil med bil för att springa i tävling, och sedan hem.

In i duschen med kläderna på. Efter terränglopp behöll jag skorna på.
Duschade med vatten medans jag klädde av mig.
Shampoo i håret som fick rinna ned.

12