Quote from Guest on 28 June 2011, 08:18har gått crawlkurs i bassäng under våren och skulle igår premiärsimma i öppet vatten och det gick verkligen skitdåligt:-(.
Hur kan jag få till en teknik i öppet vatten i mer än 10 m? Vad kan jag göra för övningar? Vansbro kommer oroväckande fort:-)
har gått crawlkurs i bassäng under våren och skulle igår premiärsimma i öppet vatten och det gick verkligen skitdåligt:-(.
Hur kan jag få till en teknik i öppet vatten i mer än 10 m? Vad kan jag göra för övningar? Vansbro kommer oroväckande fort:-)
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 08:28har du möjligtheten att posta en video? svårt att säg vad du kan göra annorlunda annars.
en gissning är att det är vågarna som ställer till problem och att du inte kan ser botton som göra att du inte hålla balans.
har du våtdräkt på ute? det kan också
har du möjligtheten att posta en video? svårt att säg vad du kan göra annorlunda annars.
en gissning är att det är vågarna som ställer till problem och att du inte kan ser botton som göra att du inte hålla balans.
har du våtdräkt på ute? det kan också
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 08:29@Ryan, på vilket sätt skiljer sig din teknik i bassäng och i öppet vatten?
@Ryan, på vilket sätt skiljer sig din teknik i bassäng och i öppet vatten?
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 08:59jag utnyttja våtdräkt.
eftersom jag ligger höger upp kan jag koncentrera mig mer på strekt ut kropp, lång armtag och enbart tryck bakåt, ingen lyft i min armtag behövs. känns nästan som jag åker på en surfboard.
Jag andas enbart till höger i bassäng
jag utnyttja våtdräkt.
eftersom jag ligger höger upp kan jag koncentrera mig mer på strekt ut kropp, lång armtag och enbart tryck bakåt, ingen lyft i min armtag behövs. känns nästan som jag åker på en surfboard.
Jag andas enbart till höger i bassäng
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 09:51Jenny: Första gången man simmar crawl i våtdräkt i sjö kan det ju gå sisådär. Det är mycket som inte alls är som i bassängen. Man flyter på ett annat sätt, det är mörkt och bottenlöst och sen ska man hålla ordning på riktningen också. Det knepigaste tycke
Jenny: Första gången man simmar crawl i våtdräkt i sjö kan det ju gå sisådär. Det är mycket som inte alls är som i bassängen. Man flyter på ett annat sätt, det är mörkt och bottenlöst och sen ska man hålla ordning på riktningen också. Det knepigaste tycke
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 10:40Åh, tack Maria 🙂
Det är lite knivigare med våtdräkten, tycker jag, eftersom jag också nästan flyter för bra. Ändå känns det att det går fortare trots att det känns mindre smidigt. Jag tycker också att jag ofta hamnar väldigt snett när jag simmar i sjö.
Åh, tack Maria 🙂
Det är lite knivigare med våtdräkten, tycker jag, eftersom jag också nästan flyter för bra. Ändå känns det att det går fortare trots att det känns mindre smidigt. Jag tycker också att jag ofta hamnar väldigt snett när jag simmar i sjö.
Quote from Håkan Öhling on 28 June 2011, 12:25Vansbro är dessutom väldigt snällt. Det finns inte antydan till vågor utan tekniken blir densamma som i bassäng. Våtdräkten gör ju dessutom som Ryan påpekat att man kan ligga och glida lite längre. Helt enkelt en ganska behaglig resa 🙂
Vansbro är dessutom väldigt snällt. Det finns inte antydan till vågor utan tekniken blir densamma som i bassäng. Våtdräkten gör ju dessutom som Ryan påpekat att man kan ligga och glida lite längre. Helt enkelt en ganska behaglig resa 🙂
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 12:46Tack för alla tröstande ord jag ska ner till sjön i kväll med.
Jag har en kortärmad våtdräkt som är gjord för vattenlek (inköpt på stadium för några år den).
Ryan om jag förstår dig rätt så behöver jag inte fokusera på höga armbågar i öppet vatten utan f
Tack för alla tröstande ord jag ska ner till sjön i kväll med.
Jag har en kortärmad våtdräkt som är gjord för vattenlek (inköpt på stadium för några år den).
Ryan om jag förstår dig rätt så behöver jag inte fokusera på höga armbågar i öppet vatten utan f
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 14:04@Torbjörn, fast jag tycker att det kan bli skvalpigt i Västerdalälven. Om det är högt vattenflöde.
@Torbjörn, fast jag tycker att det kan bli skvalpigt i Västerdalälven. Om det är högt vattenflöde.
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 14:25eller om man fastna mellan två andra ungefar vid höft/knä område 😉
eller om man fastna mellan två andra ungefar vid höft/knä område 😉