Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBortdomnat underliv
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag cyklade vättern i lördags och är nu, fortfarande efter flera dagar, helt bortdomnat i underlivet.
Borde det inte ha släppt nu??? Kommer det att släppa??

Jag hade bara cyklat sammanlagt 18mil innan och använde mig av den (herr)sadel som satt på

Din prestation att kunna plåga kroppen så länge som 11 timmar gör att du är sönder och smärtan ihållande ett tag. Borde vara över på en vecka. Annars får du gå till läkaren.
Cyklisterna som kört Paris-Robaix är också helt sönderkörda. Kissar blod, ser sud

Don`t worry! Jag har samma problem efter Vätternrundan och jag efterfrågat och alla säger att det går över!
Grattis för insatsen!

Tack för de snabba svaren då behöver jag alltså inte oroa mig!
Skönt!

Jag tror att underlaget på Paris-Roubaix är lite ojämnare än på VR.

Vet ibnte ens vad det är för lopp men de cyklisterna verkar ju onekligen må sk*t...

Jag mår bra, känner ingen smärta öht men är bortdomnad...
Men nu litar jag på att ni har rätt när ni säger att det ger med sig (hv)

Min poäng med liknelsen av Paris-Robaix är att stygga påfrestningar ger effekter. Sitter man illa i 11 timmar så är det rätt så extremt det med.

Kan rekommendera Selle Italias Diva-sadlar. Min sambo blev helnöjd efter dylika problem.

Fast det kan ta ett tag har jag märkt. Förra sommaren var hustrun inte helt nöjd ett tag...

efter en vecka gå till doktorn... jag väntade en vecka gick till doktor fick medicin och det blev bättre efter 2-3 dagar med piller jag hade prostatainflammation och kör nu med vindkallingar och Selle Italia Shiver Gel Flow http://www.funbeat.se/equipment

Första gången jag körde VR (på 17 h) körde jag på en hybrid med tjock standardsadel. Då fick jag domningar i ollonet i tre dagar efteråt.

Året efter köpte jag racer (körde på 10,5 h) och fick domningar i ollonet i 7 dagar efteråt.

Tredje året lutade jag