Quote from Jonas Täng on 24 June 2010, 15:41Intressant med frågeställning från en tjej och bara svar från en massa killar! Men jag tror ändå att det går över och rekommenderar annan sadel till nästa gång.
Prova inte det där med tigerbalsam som står ett par rader upp jag tror inte det är någon bra
Intressant med frågeställning från en tjej och bara svar från en massa killar! Men jag tror ändå att det går över och rekommenderar annan sadel till nästa gång.
Prova inte det där med tigerbalsam som står ett par rader upp jag tror inte det är någon bra
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 15:46"Med en framåtlutad sadel kommer du att halka framåt när du sitter ner vilket leder till att du får spänna dig i rygg, axlar och nacke för att hålla emot => ont.
En sadel skall vara vågrät, så enkelt är det. Funkar det inte då så har du fel sadel. "
De
"Med en framåtlutad sadel kommer du att halka framåt när du sitter ner vilket leder till att du får spänna dig i rygg, axlar och nacke för att hålla emot => ont.
En sadel skall vara vågrät, så enkelt är det. Funkar det inte då så har du fel sadel. "
De
Quote from Lena O on 24 June 2010, 15:51OM du ska efterlikna Lances sittställning ser det ut som du ska höja och skjuta fram sadeln. Även kommer fram mera så du kommer längre ner
OM du ska efterlikna Lances sittställning ser det ut som du ska höja och skjuta fram sadeln. Även kommer fram mera så du kommer längre ner
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 15:52Kuta rygg mer, krök den som bara katter kan. Typ spänn magen, låt nedre delen av ryggen vara så upprätt som det går och böj på resten av ryggen. I min ljuva ungdom pratades det ofta om sk cykelrygg.
Gör man inte som ovan beskrivet så trycker man ju ner k
Kuta rygg mer, krök den som bara katter kan. Typ spänn magen, låt nedre delen av ryggen vara så upprätt som det går och böj på resten av ryggen. I min ljuva ungdom pratades det ofta om sk cykelrygg.
Gör man inte som ovan beskrivet så trycker man ju ner k
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 16:08Ops, det blir nästan lite trådkapning här (men bara nästan)...
Gazzah, ja det hade jag gärna gjort, men för att klara av det måste jag skaffa tempocykel, styret går inte att sänka mer. Sadeln är också framskjuten så långt det går (använder även en böjd
Ops, det blir nästan lite trådkapning här (men bara nästan)...
Gazzah, ja det hade jag gärna gjort, men för att klara av det måste jag skaffa tempocykel, styret går inte att sänka mer. Sadeln är också framskjuten så långt det går (använder även en böjd
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 16:17Det kan mycket väl vara så att det blir bättre om du flyttar fram sadeln lite, då undviker du att få en framåtroterad höft.
Klart är iaf att något är fel på sittställningen om dessa problem uppstår. Eller rättare är väl att säga att sittställningen inte ä
Det kan mycket väl vara så att det blir bättre om du flyttar fram sadeln lite, då undviker du att få en framåtroterad höft.
Klart är iaf att något är fel på sittställningen om dessa problem uppstår. Eller rättare är väl att säga att sittställningen inte ä
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 16:28Triatleter har ett moment efter cyklingen. Därför görs en kompromiss.
Tempocyklister kör max 100 km i tempoställning. Det finns väl inget som är längre än DM i lagtempo?De flesta proffs har inte styret så lågt för då blir det trångt för lungorna.
Triat
Triatleter har ett moment efter cyklingen. Därför görs en kompromiss.
Tempocyklister kör max 100 km i tempoställning. Det finns väl inget som är längre än DM i lagtempo?
De flesta proffs har inte styret så lågt för då blir det trångt för lungorna.
Triat
Quote from Berit Bengtson on 24 June 2010, 17:31Fp. David ¤ skrev:
> Tempocyklister kör max 100 km i tempoställning. Det finns väl inget som är längre än DM i lagtempo?Sverigetempot är längre http://www.ckdistans.se/
(Det finns iofs måånga längre individuella lopp)
Fp. David ¤ skrev:
> Tempocyklister kör max 100 km i tempoställning. Det finns väl inget som är längre än DM i lagtempo?
Sverigetempot är längre http://www.ckdistans.se/
(Det finns iofs måånga längre individuella lopp)
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 18:02Det finns de som har cyklat i flera år, med mat o nannepaus.
En del kör med hybrid och släpvagn.
Det finns de som har cyklat i flera år, med mat o nannepaus.
En del kör med hybrid och släpvagn.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 20:56Men snälla barn
Men snälla barn