Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBröstsim
You need to log in to create posts and topics.

Sara och Anders: Tack för tipsen 🙂 Ska kolla upp det senare, nu ska jag precis ha lektion.

Kan bara instämma i tipsen om att lära sig crawl. Det kan nog vara lite kämpigt först (få till draget, andningen, osv), men om du lär dig det så kommer du att kunna simma snabbare med mindre ansträngning, som belöning.

Instämmer. Och det är ju så KUL med crawl! (t+)

tyvärr hann jag inte läsa hela disskutionen men jag har också problem med öronen och simmar 11 timmar/ vecka. Jag får nämnerligen hörselgångs inflamation om jag får vatten i öron för mkt. Men nu til varför jag svarade!

På apoteket finns det öronproppar

Ok, tack för tipset. 🙂

Simmade pyttelite ryggsim idag faktiskt (5 längder i 25-metersbassäng) men ville inte simma mer än det för man får in vatten i öronen hela tiden. Det är både obehagligt och funkar inte så bra för mina öron som jag skrev tidigare

Prova apotekets HiFi öronproppar så slipper du döv när du har propparna i. Lite dyrare men mycket bättre.
Har också problem med hörselgångsinflammation om jag inte har proppar när jag simmar.
Med proppar, no problemo.

Vad är ITG-klassikern för något??

ITG-klassikern är en idrottsklassiker vi har på min skola: IT-Gymnasiet.
Tror jag skrev om den i något av de första inläggen.

Tre grenar (cykel/inlines, simning, löpning) där man kör på tid och får x antal poäng för olika tidsintervall. Flest poäng vin

jo nu kommer jag ihåg det 😉

Fast bara för att du fick 5 min xtra behöver man väl inte utnyttja dem?

Se gränsen som 25 minuter och jobba med tekniken! Utan mål stannar utvecklingen av!